Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa program vissa tider på dygnet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-14 12:13

Jag fick en förfrågan från en vän som har en son som spelar alldeles för mycket spel på sin PC (Windows). Han frågade mig om det finns något program som begränsar tiden man kan använda t.ex WarCraft, som alltså tillåter spelandet mellan klockan 19.00-20.00. Alla andra tider på dygnet går spelet inte att köra?

Det är alltså till Windows detta gäller.
(Vet inte om jag ställt frågan i rätt avdelning, admin får annars annars gärna flytta till rätt avdelning.)

Flyttade till Windows på Mac i brist på annat, sannolikheten är dock stor att man får bättre svar på annat håll eftersom 99mac är ett Mac-forum.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-14 12:52

Lustigt hur tiderna förändras.

http://www.newfreedownloads.com/Home-Education/Kids/StopGame-Home-Edition.html verkar vara det som letas efter.

Men seriöst, det går att gå runt såna skydd. Dessutom, är det så mycket bättre om killen sitter 4 timmar på msn än om han spelar Warcraft? Ställ datorn i vardagsrummet vetja, så har vi det hemma.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-14 13:27

Tack för svar!
Har fått tipset från en polare(och Wow-spelare) att det går att styra genom funktionen "Parental control", som bara är att aktivera på www.wow-europe.com under "account manager".

1
Bevaka tråden