Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för tid och timmar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 23:37

Ok, vet att jag varit och nosat på detta i en annan tråd. Vill minnas att jag inte fick något bra svar plus att det var är en lite annorlunda fråga den här gången.

Jag vill ha ett snyggt (detta är viktigt då jag vill att det ska vara kul att jobba med det även om arbetsmomentet är tråkigt. Tänk Transmit el Delicious Library) program där jag kan hålla tid på alla mina kunder och tider jag varit hos dem. Gärna där jag kan sätta in mitt timpris och att jag när som helst kan få ut hur många timmar jag jobbat hitills den månaden åt en eller åt alla kunder.

Får såklart kosta en slant. Bra jobb ska kosta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 23:54

Stötte på Studiometry 4, herregud vilket monster till program. Verkar vara allt jag söker och (tyvärr) mycket mer därtill. Testar och ser om alla funktionerna som jag inte behöver är i vägen eller om det är lugnt. Men 169 dollars...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 00:08

Har du testat Daylite?

Ursprungligen av acke:

Stötte på Studiometry 4, herregud vilket monster till program. Verkar vara allt jag söker och (tyvärr) mycket mer därtill. Testar och ser om alla funktionerna som jag inte behöver är i vägen eller om det är lugnt. Men 169 dollars...

Nu kostar det 189 USD! Alltså, om man köper licens, räkna med skenande priser! Uppenbarligen fixade de en massa buggar i version 4 vilket motiverade en trippling av priset! En vän till mig betala 39 USD för sin licens.

Jag har också funderat över detta och hittat dessa:
iBiz
iRatchet
Billings 2
Keeper of Time

Har inte testat några av dem ännu dock. Blir antagligen till våren, beroende på hur mycket man jobbar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-14 11:04

Billings är samma som har daylite, jag använder daylite dagligen med mellan 5 och 10 användare, men inte fått tummen ur vad gäller tidrapportering.

Vi har en kille som ska titta på Hansa world åt oss.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-14 23:22

Tack för tipsen! Ska kolla på alla nogrant och återkommer med kommerntarer på alla. Gillade designen och ikonerna i Daylite direkt (är en sucker för fina ikoner och snygga luftiga och cleana macprogram)

Tillägg: Men hallå! De är ju snygga allihopa!

koda egent webbaserat med php, mysql och ajax

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-12-27 02:13

Det här ser trevligt ut:
http://www.stuntsoftware.com/OnTheJob/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-16 12:39

Har själv Billings 2 och licens till den, använder den inte pga. jag inte behöver den. Om någon är intresserad så är det bara att PM:a

1
Bevaka tråden