Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av smiles, för alltid?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo.
Jag har letat bland inställningarna i detta forum men finner inte vart man kan välja att stänga av smilies i sina egna inlägg. Nu får man hoppa in i "Avancerat läge" för att bocka av vilket är en aning irriterande i längden.

När man ändå är i farten, kanske lägga till en funktion som stänger av alla smilies i forumet?

PS: Bevakafunktionen. Lägg till en funktion där folk kan välja att automatiskt bevaka trådar dom själv startat?

PS2: Det hade inte skadat att kunna redigera sina inlägg ett lite längre tag i alla fall. Kanske inte kunna radera ett inlägg om någon skapat ett inlägg efter. En person skall inte kunna lägga ett inlägg efter sitt egna. Begränsa till t.ex 1, 2, 3 veckor eller en månad efter skapat inlägg och inte den korta tiden som är idag. Trevligt att tycka...

Problemet är att smilies behövs i ett forum för att få fram dom där sakerna som man annars hör på rösten eller ser på någons ansikte. Utan smilies blir det mycket mer missförstånd och ironi kan misstolkas som påståenden.

Tycker Martin som ALLTID har rätt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-12 21:58

Smilies är bra att ha ibland. När man hamnar i en het diskussion t.ex så kan man markera med en så´n för att kanske påtala att man ändå är vänligt inställd och respekterar en annan åsikt fast man tycker annorlunda.
I like smilies!

Björnström: Jag heter Martin, säger vi.

Kanske fixa en kontoinställning som inte berör specifika inlägg så t.ex paranteserna och kolona i detta inlägg konverteras till bilder för er men för t.ex inte mig?

Jag är iofs uppväxt med IRC, innan MSN kom och förstörde.

Notera min smilie ovan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-13 19:44

Smilies är bra för alla då dom utgör en skön avslappnande läsande av forum som annars består av svarta, tråkiga bokstäver. Smilies are good for your health!

Ursprungligen av boris91:

Smilies är bra för alla då dom utgör en skön avslappnande läsande av forum som annars består av svarta, tråkiga bokstäver. Smilies are good for your health!

Samtidigt bör man undvika mer än någon enstaka per inlägg - annars blir det MSN chat. Och det vill vi inte.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-15 00:28

Varför finns det bara ett fåtal standardsmilies? Varför finns inte t.ex. tummen upp och tummen ner?

För att det inte har någon som helst funktion och inte tillför något.
Jag tycker personligen att det finns för mycket smilies som det är nu, och det finns en del som jag skulle kunna leva utan.

1
Bevaka tråden