Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel som funkar till Ibook G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja ha lite tips på spel som kan vara en trevlig sysselsättning när tid finns, då jag är en ganska ny mac-användare och inte vet så mycket ännu skulle jag vara tacksam för tips som funkar på min fina ibook G4 1.33ghz 512mb ram..

Mvh Martin

  • Oregistrerad
  • 2006-12-12 10:54

Kolla på ex. http://www.macsoftgames.com - det är ett av företagen (det största tror jag) som portar över spel till Mac från PC, men nu finns det även tillverkare som gör spelen direkt till Mac.

En lista över spel som jag spelar på en PowerMac G3 350mhz med 648mb RAM:
Diablo II + LoD
StarCraft + BroodWar
WarCraft III
Age of Empires II
Age of Mythology
Stronghold
Black & White

Det finns mycket mycket mer spel till Mac än vad folk tror... tänk bara på att många (ex de gamla Tomb Raider spelen kräver OS 9 alt Classic)

Ett av de bästa tipsen jag kan ge dig om tillgängliga spel i mängder är att du går in på den här sidan http://www.gameranger.com/games/ och kollar i listan vilka spel som finns där... men tänk på att det inte är alla, utan bara de som Online tillbehöret GameRanger stödjer...

Lycka till!

Mvh Martin.

europa universalis 2 är ett mycket bra spel

Quake 3, Unreal Tournament och Halo.

*tänka*

Commandos 2 & 3, Homeworld. Samtliga Monkey Island-spelen och alla ScummVM-spel.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-13 00:08

Du kan alltid testa själv.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 01:43
Ursprungligen av nostromo:

Skulle vilja ha lite tips på spel som kan vara en trevlig sysselsättning när tid finns, då jag är en ganska ny mac-användare och inte vet så mycket ännu skulle jag vara tacksam för tips som funkar på min fina ibook G4 1.33ghz 512mb ram..

Mvh Martin

Jag har en iBook G4 12" 1.2ghz själv med 768mb ram. Följande spel har jag spelat med goda prestanda på min:

* Battlefield 1942 (och modden "Silent Heroes")
* Halo
* Command & Conquer (1:an, under classic)
* Quake 3
* Call of Duty 1
* 4x4 Evolution
* World Of Warcraft
* Return To Castle Wolfenstein
* Max Payne
* Black & White 1

Är det bara jag, eller borde sånt här passa väldigt bra i en wiki? *hint, hint*

Tack

Och åter igen tack..

Har haft lite mycket att göra men jag ska kolla in länkarna och spelen till veckan!
Tackar tackar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-17 14:52

Multiplayer Notepad (IRC)

1
Bevaka tråden