Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygsimulator

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-19 08:29

Har fått i uppdrag att offera en flygsimulator till en kund, som en sorts relaxavdelning till personalen. (Misstänker att det mest är chefen själv som är intresserad:-). Ingen halvmesyr utan det ska vara top of the line. Helst vill jag ju offerera X-Plane 8 på Mac OS burk, men efterforskningar visar att Microsoft Flightsimulator 2004 kanske är strået vassare. Vad tror ni? I så fall, vilken dator ska man då gå på? Vilken är den absolut fetaste datorn för spel? Grafikkort=ATI Radeon X850 XT PE? Till det vill vi ha 3 eller 5 skärmar kopplade, klarar TFT att uppdatera snabt nog? Blir det någon prestandaförbättring om man raidar 2 st SATA Raptor diskar? 5.1 ljud såklart. Spakar tar vi från www.chproducts.com
Tips någon?

Valet av flygsimulator hänger lite på vad man är ute efter. Microsoft Flightsimulator 2004 innehåller massor av eyecandy, naturtrogna landskap o s v, men flygplanen beter sig inte som riktiga flygplan utan hänger i matematiska trådar. MSFS2002 finns inte för Mac vad jag vet. X-Planes illusion av världen ser lite tristare ut, men här kan man prata om att flyga på riktigt. Är själv privatflygare och förvånas över hur äkta upplevelsen i X-Plane är. Konstruktören, som jag tror jobbar på NASA, har valt att beräkna lyftkraft och motstånd på vingar kropp och så vidare vilket ger en helt annan känsla. I USA är X-Plane till skillnad från MSFS godkänt som plattform i flygutbildningssammanhang (ber om ursäkt för det ordet). CH-produkts är plastiga men helt ok.

1år gammal tråd, men de kanske fortfarande är aktuellt

Någon som testat MSFS på Mac med intelprocessor?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-12 09:48
Ursprungligen av Capt Pete:

Någon som testat MSFS på Mac med intelprocessor?

Ja. På MacMini CS 1.5 hackade det rätt rejält ibland. På MBP CD 2.0 rockade det på bra

Hmm, tack för den infon. Har beställt en iMac 24" med 2.16 GHz och stora grafikkortet och en MacBook 13" 1.83 GHz 60 GB: Gissar att åtminstone iMacken hanterar MSFS.

1
Bevaka tråden