Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn är död!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har återställt SMU:n på grund av detta "kunde möjligen" fixa problemet med höga fläkt ljud enligt Apple.

Jag öppnade datorn, tröck in knappen o nu är datorn helt död förrutom power lampan som lyser konstant.

Någon som kan tipsa om hur jag skall göra? Jag har testat att rycka ur störmsladden etc för att sedan sätta in den igen men inget verkar hjälpa.

Heeelp...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-11 21:14

Du måste tala om vad det är för modell på datorn om ska räkna med hjälp.

Det är en dual 1.8 G5

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-11 21:21

Kolla det lilla back-up-batteriet. datorn är så pass gammal att det kan vara slut.

Hej och tack för snabba svar. Ok men datorn fungerade ju hela tiden fram till o med idag när jag plockade bort schassit, flyttade fläkten och tröck in den lilla SMU knappen.

Hur kollar jag om batteriet är dött förrutom att köpa ett nytt?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-11 21:30

Har du satt ihop allting rätt då?
Batteriet kan du mäta upp med en volt-meter, titta vad det står att det ska hålla.

Nu gick den i gång helt plötsligt! Jag gjorde om samma proscedur fast jag tröck in SMU knappen medans fläkte satt på plats. Sedan stoppade jag in strömkabeln och vips nu går den i gång! Skumt....

  • Oregistrerad
  • 2006-12-12 00:06

Du kanske inte hade tryckt in strömsladden nog långt? Eller kommit åt något annat som du kanske puttade rätt denna gång.

Din egen lösning är iaf den bästa att göra om man öppnar en dator och sätter i /tar bort någon komponent och datorn inte fungerar efteråt ... att göra om det man precis gjorde...

1
Bevaka tråden