Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash drar CPU till MAX!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 17:43

Är nöjd med min Macbook (C2D 2Gb RAM, 160Gb disk) men har märkt att websidor vilka inehåller Flash (annomationer, video eller annat) gör att CPU lasten går upp till 40-70%

Spelar ingen roll om jag kör Safari eller Firefox 2.0, det är lika illa.

Vad är fel? Är det:

- Flash för OS X är uselt skrivet
- Jag har glömt att installera något som behövs (te.x en ny version av Flash)
- Det skall vara såhär
- Flash fins bara för PPC och körs via Rosetta

Kan jag lösa det eller är det bara något man måste acceptera?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-11 17:54

Nu vet jag inte vilken flashversion som följer med, men du kan ju börja med att uppdatera till senaste Intelversionen http://macupdate.com/info.php/id/4783

Men ja, Flash till OS X är inte det mest optimerade.
Och eftersom Flash oftast är jobbiga annonser kan man nästan ha det avaktiverat tills man stöter på något man vill se.
Jag använder tex Firefox för tillfället, och där har jag tillägget Flashblock med en whitelist på youtube och googlevideo.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-11 19:04

flash körs genom rosetta... däri ligger felet.. känns som om macromedia har underprioriterat å de grövsta när det gäller intelmacar å flash, de har juh ändå funnits ute i drygt ett halvår nu...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-12 00:39

Verkar som om jag har en Intel;

macbook-3:~ Desh$ file /Library/Internet\ Plug-Ins/Flash\ Player.plugin/Contents/MacOS/Flash\ Player
/Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/MacOS/Flash Player: Mach-O bundle i386

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 17:47
Ursprungligen av Pille:

- Flash för OS X är uselt skrivet

Blir likadant på min iBook G4 1.2Ghz. Märker det svagt på min Intel-iMac 20" 2.16Ghz med.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 18:20

Samma på min macbook. Otroligt störande!

1
Bevaka tråden