Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga presenter till kunder?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-12-09 11:25

Hej!

Är kanske lite sent ute och känner ångesten att antigen köpa roliga prylar till kunderna eller helt skita i det. Tidigare har jag köpt rätt personliga saker till var och en eftersom jag personliga hatar klassiska företagsjulklappar med logotyper på. Men i år har det liksom inte blivit av.

Någon som har några roliga, unika och knäppa prylar man kan köpa?

Du har PM!

Min mamma jobbar på Axenti som är ett företag i presentreklambranschen med varumärkesprofilering som huvudsakliga arbetsområde. De har också ensamrätt på flera märken (profil). Gå in på http://www.axentiab.se/ för att få reda på mer. Om du bor i närheten av Stockholmsområdet så kan du kontakta min mamma som jobbar i Stockholm mot dom andra i Göteborg på christina@64networks.se

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 00:32

Tänk på miljön. Ge en gåva till SNF eller WWF. Det behövs.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 13:10

Aktiva gåvor

Ge bort jongleringsbollar!
För något år sedan fick vi på företaget jongleringsbollar i julklapp.
Det är nog den bästa och mest uppskattade av de gåvorna vi fått.
Fortfarande jongleras det frisk på jobbet och vi uppmanas också
från företagsledningen att göra det.

De fick var från Fler Bollar i luften och är grymt sköna.

/AH

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-10 20:43

Här är en hemsida som har en del http://www.tuppreklam.se

Ursprungligen av aronhindi:

Ge bort jongleringsbollar!
För något år sedan fick vi på företaget jongleringsbollar i julklapp.
Det är nog den bästa och mest uppskattade av de gåvorna vi fått.
Fortfarande jongleras det frisk på jobbet och vi uppmanas också
från företagsledningen att göra det.

De fick var från Fler Bollar i luften och är grymt sköna.

/AH

Fast det beror nog på vilken branch man är i. 1997 fick jag den första omgången reklamjongleringsbollar (levererade av "Flera bollar i luften") Under årens lopp har det blivit en del sådana paket som nu ligger i någon låda. Skulle inte kännas speciellt kul att få sådana i år igen.
Själv gillar jag presenter som inte tar plats - bäst är de som kan användas och tar slut. Fast förra året fick jag en bra present - som inte tar slut. Cykelbelysning (fram och bak) som man klämmer fast och som hade laddningsbara batterier. Hälsningen var något i stil med att man ville se alla sina kunder det kommande året. Även om inte alla cyklar till vardags har många en "sommarcykel" eller barn man vill ska ha belysning. Att de har en liten diskret logga stör mig inte alls

På mitt företag gav vi ifjol bort massagestavar med namnen ingraverade. Det blev ingen hit direkt. (Männen fick också).

Eller en kapsylöppnare, iaf jag tappar alltid bort dom.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-12-11 16:31

Tack för alla tips!
Det med cykelbelysning gillar jag, skall kolla om jag kan hitta några schyssta med LED-teknik.

Är även lite inne på Rubriks kub original, vad tror ni om de?

Ursprungligen av skatan:

Tack för alla tips!
Det med cykelbelysning gillar jag, skall kolla om jag kan hitta några schyssta med LED-teknik.

Är även lite inne på Rubriks kub original, vad tror ni om de?

Hittar du cykelbelysning tror jag dina kunder blir glada - fila ordentligt på julhälsningen - det där med att ni vill se dem, att de alltid syns etc

Rubriks kub kan nog bero på vilken ålder dina kunder har. Själv känner jag det som lite gammalt men inte tillräckligt för att vara "retro".

Har du någon bra kaffe & teaffär i närheten? Idag kom min första företagsjulklapp. 1/4 kg nymalt kaffe - luktar som om det är en ganska starkt blandning, 2 hg te (verkar vara en blandning med lite bergmot) och en lite förpackning chockladbitar. Kaffet var döpt efter den person som svarar i telefon (hon som löser allt) och téet efter storchefen. Allt i en enkel låda från kaffehandeln som ligger bredvid deras kontor. En, vad jag tror, ganska billig julklapp men som känns ganska personlig och framförallt ger den intryck av god smak (som vi snart ska få smaka!)

Ge bort lite sprit till dina anställda så blir alla glada..

1
Bevaka tråden