Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW multrithreaded OpenGL

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 00:05

Någon som provat nya WoW 2.0.1 på en intel-mac för att se vad multitheaded opengl gör för prestandan?!

Flertrådan Open GL kommer inte förrän Mac OS 10.5

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 01:24
Ursprungligen av hansfilipelo:

Flertrådan Open GL kommer inte förrän Mac OS 10.5

Du har fel; http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ID=14437

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 02:31

Min gilleledare har gjort det och säger att prestandan är markant förbättrad, och att WoW startar på en tredjedel av tiden som hans spel-PC behöver.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 16:22
Ursprungligen av Doktor G:

Min gilleledare har gjort det och säger att prestandan är markant förbättrad, och att WoW startar på en tredjedel av tiden som hans spel-PC behöver.

fan låter som om wow går bra på mac med andra ord! alltid kul när macar kan visa framfötterna på alla områden!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 08:59

Varför inte på PPC?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 16:24
Ursprungligen av mikotekniko:

Varför inte på PPC?

Troligtvis gav multithereaded på multi-cpu PPC inte samma prestandaförbättring, så det var nog inte värt jobbet. Eller så är det helt enkelt så att det inte så många PPC som har flera processorer.

Japp, jag kör massor med WoW på min iMac Intel Duo (v1), 2Gb RAM och 256Mb VRAM. Jag gick 20FPS i stora strider (40 pers, massor med grafik ovs) till 30fps stabilt. Dock kör jag med Vsync på så, den går inte över 30 utan att nå 60.

Dock så spelar mina polare på mycket sämre burkar, där det flyter lika bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-09 03:22
Ursprungligen av thetinyguy:

Dock så spelar mina polare på mycket sämre burkar, där det flyter lika bra.

Sämre burkar med Windows?

Ursprungligen av desh:

Sämre burkar med Windows?

Japp.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-09 15:47

Kan meddela att det är en STOR skillnad med den nya patchen som verkligen speedar upp WoW rejält!

Nu har jag dock inte tid med WoW utan måste tillbaka till Zelda för att skaffa mina sista heart pieces, bugs och annat då jag varvade det i torsdags!

Kan bara hålla med. Stor skillnad i prestanda (MacBook, Core Duo, 2GHz).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-11 23:12

Mjo stor skillnad på min mbp 2.33Ghz

men även väldigt stor på övriga macbookar och macbook pro jag provat på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-12 00:21
Ursprungligen av Buckner:

Mjo stor skillnad på min mbp 2.33Ghz

men även väldigt stor på övriga macbookar och macbook pro jag provat på

Kan hoppas att fler speltillverkare apar efter, vilekt i bästa fall kan göra att spel går lika bra eller bättre i OS X än i windows. Skulle vara ett ortrolgit lyft för platformen!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-18 09:49

Hur tror ni det skulle flyta på en MacBook i "Budget" utförandet? (512 Mb Ram, 1.8Ghz C2D, Intel 950 som tar av RAM minnet)

Du behöver ram, Mac OS X är extremt minneskrävande.

Håller med. 512 Mb RAM räcker knappt till OS X, än mindre till OS X + WoW...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 19:39

Kör själv WoW på en Intel iMac med 512 MB, eftersom det inte hunnits med att köpa den där extra stickan RAM. Det funkar väl hjälpligt, i alla fall när man kör lite quests och springer runt på landsygden. Större städer och många andra spelare tar knäcken på systemet, utöver laddningstiden så skall det även swappas minne. När man flyger in till IF så går framerate ner till typ 0,1 fps, man hinner landa innan man ens sett att man är framme.

Macbooken har väl dessutom delat minne för grafikkortet, så jag kan tänka mig att det funkar än sämre på den. Skulle såhär i efterhand inte rekommendera mindre än 1 GB om inte budgeten är extremt tajt.

/magnus

1
Bevaka tråden