Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DiskWarrior 4.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 19:15

What's new in this version:
•Universal Binary

•Significantly faster than previous versions

•Repairs invalid file permissions

•Includes an additional suite of file and folder tests, to find problems before they cause you trouble

•Identifies corrupted Preference (.plist) files

•Recovers more data from drives with hardware malfunctions

•Detects and repairs more disk problems than ever

•Repairs and rebuilds FileVaults

•Fully supports case-sensitive file names

•Repairs and rebuilds Attribute B-trees

•Repairs Access Control Lists (ACLs)

•Plus a lot more!

http://www.alsoft.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 19:17

Inte för att jag har haft någon Intel-mac som kraschat för mig men det känns tryggt att detta grymma program nu finns som UB!

Verkar vara lite mer än att det bara blivit UB. Läste inte infon så ingående men vad jag kan se av bilder på gränssnittet så verkar de ha lagt till möjligheten att reparera på filnivå. Antar att det bara är att uppgradera då. Ska passa på medans dollarn är låg.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-06 20:03

Zomg!!hurra!!!1111

Det känns som ett program man borde ha, i förebyggande syfta. Jag har som väl är aldrig hamnat i den sitsen ännu, men förr eller senare gör man nog det. 100 dollar är dock lite mer än de vanliga sharewarepriserna på 25-40 dollar som man gärna betalar utan att ens tänka sig för. Men 100 dollar, det är ändå lite pengar... (däremot säger jag inte att det är ett oskäligt pris, jag har läst tillräckligt med hyllningar av programmet för att tro att det verkligen är ett höjdarprogram).

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 08:24
Ursprungligen av Adrian B:

Det känns som ett program man borde ha, i förebyggande syfta. Jag har som väl är aldrig hamnat i den sitsen ännu, men förr eller senare gör man nog det. 100 dollar är dock lite mer än de vanliga sharewarepriserna på 25-40 dollar som man gärna betalar utan att ens tänka sig för. Men 100 dollar, det är ändå lite pengar... (däremot säger jag inte att det är ett oskäligt pris, jag har läst tillräckligt med hyllningar av programmet för att tro att det verkligen är ett höjdarprogram).

Har man en vettig backup behöver man sällan Diskwarrior. Jag tror det är mest tekniker/konsulter som har nytta av Diskwarrior.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-07 09:15
Ursprungligen av mikotekniko:

Har man en vettig backup behöver man sällan Diskwarrior. Jag tror det är mest tekniker/konsulter som har nytta av Diskwarrior.

Mja, det går ju bra mycket snabbare att låta Diskwarrior laga problemen än formatera och installera om.

Ursprungligen av mikotekniko:

Har man en vettig backup behöver man sällan Diskwarrior. Jag tror det är mest tekniker/konsulter som har nytta av Diskwarrior.

Rubbish. Pure rubbish.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 12:53
Ursprungligen av Alejandro:

Rubbish. Pure rubbish.

Instämmer! Jag älskar DW! Det är ett program som klarar av allt djävulskap som kan hända. DW4 ser ut att vara en ordentlig förbättring av något som jag inte trodde kunde bli bättre. Sedan ska man nog inte köra både diskverktyg OCH DW?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-06 23:03

Jag har v.3 och v.3.03. Programmet har räddat mig så många gånger att nyttan inte kan skattas i pengar. Det är ett program som borde vara obligatoriskt att köpa när man köper en Mac!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 10:38

Jag har läst om 4an på deras hemsida nu. DW har blivit ännu bättre. Jag instämmer verkligen inte om backup kontra DW. Det ena utesluter inte det andra.

En liten användarhistoria - kort men bra: Jag var lite klåfingrig i Jaguar på min gamla Mac, kommer inte ihåg vad det var, och orsakade en sjusärdeles krasch. Försökte reparera med Diskverktyg men programmet körde bara fast i analysen av problemet. Gick över till DW som inte bara analyserade problemet till fullo utan också skapade ett nytt register som jag sedan ersatte det gamla med och sedan funkade allt som det skulle. Efter denna lilla fadäs uppgraderar jag regelbundet men jag skulle aldrig vilja stå där igen utan att ha DW tillhanda för att fixa mina problem. Jag kommer definitivt att uppgradera.

Det har tagit dem 18 månader att uppdatera programmet.
Om man läser på deras sida har de inga planer på att uppdatera för leopard än på ett tag.
Så får man inte uppdateringen gratis skulle jag välja Drive Genius istället som har ersatt DW i min CD-portfölj.
Tråkigt nog eftersom DW har hjälpt mig så många gånger.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-08 11:18
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det har tagit dem 18 månader att uppdatera programmet.
Om man läser på deras sida har de inga planer på att uppdatera för leopard än på ett tag.
Så får man inte uppdateringen gratis skulle jag välja Drive Genius istället som har ersatt DW i min CD-portfölj.
Tråkigt nog eftersom DW har hjälpt mig så många gånger.

Jag kan inte hitta något på deras hemsida om att de inte har några planer för anpassning till Leopard. Jag köpte min DW före Tiger och behövde sedan bara uppdatera till 3.03 för att checka Tigern. Det var helt gratis.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 19:34

Hmm, tänkvärt! Nu kommer jag förmodligen inte skaffa 5an förrän framåt sommaren men ska det ta minst 18 mån så vet i katten?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 22:25

Tyvärr kan man inte ta hem uppgraderingen via nätet, utan den skeppas enbart på CD med 3 - 4 veckors leveranstid. Kostnad 50 dollar.

Jag har en PB12 där disken kraschat med ett antal månader sedan senaste backup och skulle behöva testa DW4. DW303 (som jag just köpte för 80 dollar, ugh) fastnade bara på steg 5 (locating directory data) i ett dygn eller så, så jag gav upp.

Ursprungligen av Tryggve Sigurdson:

Tyvärr kan man inte ta hem uppgraderingen via nätet, utan den skeppas enbart på CD med 3 - 4 veckors leveranstid. Kostnad 50 dollar.

Jamen det är ju skit också. Då lär väl paketet fastna i tullen också och då kommer vä ett krav om svensk moms som ett brev på posten. Blääää:(

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 22:33

Jag upprepade gång på gång och till sist var det fixat.

Apples Skivverktyg fungerar bra för småsaker, men flera gånger har jag behövt använda DiskWarrior.

Vad hindrar Apple att köpa programmet och skicka med till i alla fall Pro-användarna.

Det borde väl det vara en garant för ännu stabilare OS X-upplevelse.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 23:12

En väldigt god idé! Skivverktyg tycker jag är lite av ett skämt. Du kan reparera behörigheter två gånger. Företaget är kanske inte till salu?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-09 09:34

För de av er som inte besöker www.macnn.com kan jag berätta att jag ställde frågan om DW4 och Leopard? Det här svaret fick jag
"Alsoft will probably do as it has done for years: offer point updates as a downloadable updater (it reads your current DW disc, updates it, and burns a new one), as well as offering $20 updated discs that have both the updated DW as well as updated boot OS on the disc.

tooki "

Någon som lcykats komma in på www.alsoft.com på sistone? Jag har försökt i ett par dagarn nu utan att lyckas

Ursprungligen av Daniel Roos:

Någon som lcykats komma in på www.alsoft.com på sistone? Jag har försökt i ett par dagarn nu utan att lyckas

De kanske har fel på rättigheterna?

Kom in förra veckan när min hårddisk rasade. Men det tog ett par försök.

Nu kom jag in direkt...

1
Bevaka tråden