Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad göra med en PowerBook 667mhz

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem min nya MacBook Pro 17" idag

Nu vill jag ha tips på vad jag kan hitta på med min gamla DVI-powerbook med 512mb minne!

Vill på nått sätt ha kvar den, men måste hitta nytt användningsområde

Har redan avkastat idéer som.....
- bokstöd, har ju ingen bokhylla.
- Grytunderlägg: har jag också tänkt, men de blir nog rätt fula märken. hehehe
- kanske bygga in den i ett köksskåp som "receptdator", ''''touchscreen köpes''''
-

Tips önskas!

Använd den som server. Kör webbserver, e-postserver och filserver. Det kan man ha mycket roligt med.

tack för tipset! ska tänka på det om jag behöver server hemma, har ju hemsidan å sånt på jobbet annars Det är gratis det också

fler tips önskas

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 16:24

Ha den som resedator, plocka i lite med minne och städa upp den så kan den bli bra.
Den är i alla fall lite behändigare än din nya "diskbänk".

Hittar du ingen vettig användning för den kan det mycket väl hända att jag är intresserad av den om den blir för rätt pris.

Annars är det bra att ha som en dator som du inte vårdar lika försiktigt som din nya Pro.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 23:10

Du kan ju alltid skänka den till mig

tack

...glömde tyvärr säga att skärmen är trasig/svart. Det begränsar ju möjligheterna lite!

fler tips önskas

Gör den tll ett mediacenter med TV:n som skärm. Elgato Eye TV och FrontRow.

är tyvärr såld på MediaCentral. frontrow räcker inte riktigt för mig... Å den kräver mer Men tack för tipset!

som björne säger är hemmaserver nog det vettigaste, även om avsaknaden av skärm gör den lite mindre smidig att 'serva'.
jag skulle iaf hellre ta en tyst(?) och lättplacerad tibook över en brumlig och pinsamt år-tvåtusen-plastig powermac som 24/7-hemmaserver alla gånger av tio.

lägger du ut den på annons till rimligt pris är den nog såld på nolltid...

1
Bevaka tråden