Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes ser skumt ut

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-07 18:37

Har haft det så här till och från på min iMac CD, har hela tiden trott att det hade ngt med Iridium att göra så jag har låtit det vara.

Idag installerade jag om hela datorn, formaterade och installerade OS X från början. Ville bygga upp bättre struktur i allt skräp jag har på datorn.

Till min förvåning ser iTunes likadant ut. Nu har jag inte installerat något tweakarprogram, allt är bara som från installationsskivan...

Va f-n... Någon idé?

Det hände mig sist med.
Jag avslutade programmet och startade det på nytt sen var allt normalt igen.

  • Medlem
  • 2006-12-07 18:55

Rensa bort font-cachen?
Verkar vara standardlösning på typsnittsproblem...

Får samma skit ibland och har hört om flera som får det (itunes). Det är en bugg.... eeew

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-07 19:02

Ok, skönt att fler har det. Då är det inget fel på mitt grafikkort. Tack för svaren..

Färskt bildbevis:

Vad har ni för datorer? Jag har upptäckt att detta alltid händer på min MacBook när den har väldigt lite ram-minne ledigt. Det integrerade grafikkortet tar ju minne från ram-minnet.

macbook 1gb ram

mb 1,25gb ram

Kolla ledigt minne i Aktivetskontroll nästa gång det händer. För mig har det alltid varit i stort sett slut varje gång detta hänt.

Inte vad jag minns med det kan vara möjligt. Skall kolla.
Nej inte för min del. jag körde en hardcoretest. körde alla program och tog några videon med men iTunes ser helt normalt ut.

här kan man ser hur det ser ut. jag minskade kvaliteen därför ser det så prikigt ut

Senast redigerat 2006-12-07 22:57
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-08 00:45

En lumpen MB CD 1.83:a med 1,28GB ram.

Edit: Fast förresten så var det på min iMac det hände, och den har ju ett ganska ATI ok grafikkort och 256MB grafikminne, så där sprack den teorin...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-08 01:11

Sökte men hittade inte din tidigare tråd :-[ . Jag har också Office 2004 (som nämns i den tråden), kan det vara en gemensam nämnare?

Jag slängde ut Office 2004 för två veckor sen, men problemet med iTunes är kvar – tråkigt nog. Uppstår numer lite då och då, men har börjat vänja mig nästan.. :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 14:57

Har samma problem. Använder en sprillans ny iMac Intel Core Duo, har massa minne och massa utrymme på HD. Varje gång jag använder iTunes händer detta. Extremt fult och störigt. Nu KRÄVER jag en lösning! Detta är ju löjligt... Vad beror det på?

Ursprungligen av carbon:

Nu KRÄVER jag en lösning!

apple.com/feedback

(Ja, jag har också råkat ut för detta, det hände när jag kollat på långfilm och sen började spela musik).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 15:50

Har rapporterat till Apple om detta nu. Hoppas på lösning SNART!

Bra carbon, kaffe och tårta till dig!

Jag tror att det beror på en kombi nation av program man ha öppet.
Vad händer om ni bara ha iTunes öppen?

Ursprungligen av David Giese:

Jag tror att det beror på en kombi nation av program man ha öppet.
Vad händer om ni bara ha iTunes öppen?

Nu använder jag inte datorn enbart för iTunes, eh – men iTunes är ett av de program som jag alltid (hela tiden) har påslaget. Startar sällan om det heller. Det kanske är en av anledningarna till att det beter sig skumt?

Jag tror jag väntar till Apple fixat de missade raderna i koden istället för att prova olika kompinationer dylikt. Buggar finns alltid och denna är ju inte direkt allvarlig Men berätta gärna ifall ni lyckas fixa det (utan att göra nån akrobatisk övning på datorstoen)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-08 21:19

Nu har jag också rapporterat till apple

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-09 03:11

Det blir så för mig IBLAND när jag öppnar aperture samtidigt som jag har itunes igång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-08 11:56

iTunes ser fortfarande skumt ut... trots rapportering till apple och ny uppdatering. Riktigt störigt och dåligt apple!!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-04-08 13:44

På min Mini blir det oftast så efter att jag har kört FronRow. Aldrig annars.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-01 14:26

Fortfarande ingen lösning? När började detta? Är det kanske bättre att köra med en äldre iTunes? Ser fortfarande förjävligt ut...

Det började med iTunes 7.0, och händer fortfarande med 7.2.

1
Bevaka tråden