Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att skapa en skiva med Windows XP SP2 från en tidigare version

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kravet för att installera Windows XP med hjälp av Boot Camp är att installationsskivan innehåller SP2. Har man en äldre skiva med XP kan man skapa en ny med hjälp av SP2-uppdateringen. Paul Thurrott har en guide där han går igenom hur man gör.

Slipstreaming Windows XP with Service Pack 2 (SP2)

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-08-09 09:57

Tack för den länken. Var precis på väg att fråga hur man får tag på en SP2 som inte är så stor att den tillsammans med övriga filer överstiger utrymmet på en vanlig CD.

Skall testa när jag hittar en PC, känner en som inte swtchat ännu.

Hej

Nlite fungerade for min xp pro och sp2

fungerade utan problem

http://www.nliteos.com/

mvh hanibal

Försökte slipstreama en CD igår med XP och SP2 men fastnade i steget där man skall leta upp filen "microsoft corporation.img"...för jag hittade ingen sådan fil i den XP-versionen som jag körde? Kan man lösa det på något annat sätt?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-12-07 20:19

Jag känner igen ditt problem. Eftersom jag behövde komma igång snabbt fick jag lägga ned projektet och köpa en ny licens. Men när jag får tid skall jag göra ett nytt försök.
Det verkar som att filen microsoft corporation.img finns inte i Vitual PC-versionen av XP Pro.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 07:42

Det här var ju sjukt många steg. Vägrar följa dem. Tappar lusten direkt! Ingen som har den färdiga bootable cd.img så man slipper alla dessa steg och bara behöver att bränna den, tex i Mac OS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 10:46

Har en slipstreamad (heter det så?) skivavbild. Dock verkar det som att den har fel namn! Läste någonstans att skivan skall heta XP_PRO_SP2. Dock kan jag inte ändra nämn på skivan utan att skivavbilden pajar. Har försökt i Vi och Textredigerare (namnet står i första raden om man öppnare sivavbilden som text).

Måste jag slipstreama om, eller finns det något sätt att byta namn på skivan, utan att paja skivavbilden?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 13:07

Kan bero på att det är en XP Home jag har

Nu har jag lånat en Windowsburk. Slipstreamat enligt Paul Thurrots instruktioner. När jag stoppar in CD:n i Windowsburken, kommer XP installationsmeny upp. Dock känner fortfarande inte Boot Camp av CD:n.

Misstänker att Nero trasslar till det. Skall t. ex. välja Track-at-once eller Disc-at-once? Skall Juliette vara med?

Den Neroversion jag använder finns ej med i Paul Thurrots instruktioner!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 16:11

Efter att ha brannt om skivan, med ratt namn, skriver jag detta fran Windows, men mitt svenska tangentbord fungerar ej riktigt.

Jag hade fel namn. Jag fick ta bort Windowspartitionen och gora om!

Antligen!

Vanligen, Ylan

1
Bevaka tråden