Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad håller MacWorld.se på med?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vid besök mån 4 dec på macworld.se så fullkomligt haglar det fram test-popups på sidan. Jag klickade säkert bort 10 st innan jag kunde börja läsa.

Eftersom jag har Safaris popup-blockering aktiverad såg detta ut som ett test för att kunna bryta igenom blockeringen. Jag mailade den glada figur som gärna tar sig an läsarens frågor om "något konstigt på sajten".

Inget svar alls tre dagar senare så hur ska man tolka det här?

Glömde bilderna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-07 10:58

konstigt om det vore så - och lite alarmerande.

/Tangen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-07 17:00

Det där såg inte ut som en popup utan mer som en dialogruta av något slag. Det finns ju inget "trafikljus" i hörnet.

Ursprungligen av Gunnar B:

Det där såg inte ut som en popup utan mer som en dialogruta av något slag. Det finns ju inget "trafikljus" i hörnet.

Funktionen var som en popup dvs jag stängde rutan och fick direkt en likadan till.

Jag vet inte om det har med saken att göra, men ibland brukar man stoppa in alert("test") i javascriptkoden för att felsöka den. (alert() är en funktion för att visa en dialogruta likt den ovan).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag vet inte om det har med saken att göra, men ibland brukar man stoppa in alert("test") i javascriptkoden för att felsöka den. (alert() är en funktion för att visa en dialogruta likt den ovan).

Det finns många möjligheter här. Det jag blir lätt irriterad på är att man på sajtens starsida glatt påstår att man besvarar frågor om konstigheter sen ger man inget svar alls på det här som såg jättekonstigt ut med mina besökarögon.

Har inte hänt mig på MacWorld någonsin iaf, jag är ofta där också.

Ursprungligen av apple4ever:

Har inte hänt mig på MacWorld någonsin iaf, jag är ofta där också.

Har aldrig hänt mig förr heller och jag är också där dagligen. Det var ju just detta som fick mig att reagera. Vad gör ni nu?

Hm, känns som att min uppfattning om macworld och idg i största allmänhet inte direkt blir mer positiv med tiden, professionalism verkar inte direkt vara något honnörsord. Men allvarligt, använda alert()-funktionen för att kvalitetssäkra JS-kod? Och inte nog med det, sedan råka lägga ut sån otestad skitkod i full produktion? Känns inte så lite amatörmässigt, man undrar ju vad det är för dagisprogrammerare som varit i farten...

1
Bevaka tråden