Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrapljud vid väckning.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En MBP med utbytt logik kort, av första generationen har på senare tid haft ett litet underligt beteende vid väckning från sömn. Det skrapar till på vänster sida, någonstans från högtalaren. Inte varje gång men tillräckligt ofta för att man skall reagera. Det sker såväl vid batteri som nät drift.

Jag har sett en person till som undrar över detta på MacInTouch(http://www.macintouch.com/readerreports/safetyissues/topic4346.html#dec06)

Är det någon mer som har upplevt detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-07 12:41

Ja, jag har det också. Har en vanlig MB. Köpt i maj tror jag. Det liksom fräser till från högtalaren..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 14:46

Det kommer ju ett ljud från DVD-enheten när man väcker vanliga MacBook från vila, samma ljud som när man matar ut en skiva. Det är helt normalt. Kanske är det samma ljud ni tänker på?

Jag har också fått det ljudet på min macbook efter att de bytte logikkortet. Rätt trist men det stör ju inte direkt som tur är.

Ursprungligen av xevve:

Det kommer ju ett ljud från DVD-enheten när man väcker vanliga MacBook från vila, samma ljud som när man matar ut en skiva. Det är helt normalt. Kanske är det samma ljud ni tänker på?

Nej det är inte samma ljud. Detta låter ungefär som om man (i framtiden) skrapar näbben från ett näbbdjursfossil mot sandpapper

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 16:37
Ursprungligen av Andreas Th:

Nej det är inte samma ljud. Detta låter ungefär som om man (i framtiden) skrapar näbben från ett näbbdjursfossil mot sandpapper

Ah, då vet jag precis

*pschytzzt*

Vänster sida, högtalaren antar jag. Men det är inte alltid, kanske var 10e gång.

Mm, det där har jag också hört! Ett mycket underligt ljud, jag har själv alltid trott att jag skrapat emot handleden mot chassit.. Låter ungefär: fffssssssszzzz.. (Någon sekund bara.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-08 00:29
Ursprungligen av martin_stenmark:

*pschytzzt*

Vänster sida, högtalaren antar jag. Men det är inte alltid, kanske var 10e gång.

Ja, precis så låter det. Självklart så är det inte DVD:n, det hör ju vem som helst (helt dum i... e man ju inte..).

Så, det (*pschytzzt*) är inget att bry sig om?

Kan det vara statisk elektricitet? Eller är någon överladdad kondensator som släpper trycket?

1
Bevaka tråden