Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shoppingfest på Apple Store idag

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det fick bli en extra AirPort Express för min del, har en och den fungerar bra redan, numera ska man kunna strömma till flera samtidigt och då får det bli en för köksstereon också.

Jag misstänker dock att AirPort Express borde få en uppdatering snart (med snart menar jag nästa år nån gång) för det är en rätt gammal produkt vid det här laget. Största problemet är väl att nästa standard (11n) fortfarande är ett år eller två bort. Men Apple har ju börjat smyga in "draft 11n"-kort i de senaste macarna, så de kanske har givit upp att vänta på standarden (trots att draft 11n fått mycket kritik och inte verkar nån vara nån höjdare när det gäller hänsyn till existerande nät). Den kommande iTV-produkten antas ha nån typ av 11n-utkast den med.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-01 15:46

Den rätta vägen

Jag beställde en IPod för en timme sedan......Gick sen in på denna sida och såg att man kan få poäng. Kan jag inte räkna detta köp bara för att jag gick fel väg?
Borre:mad:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 15:48
Ursprungligen av Borre:

Jag beställde en IPod för en timme sedan......Gick sen in på denna sida och såg att man kan få poäng. Kan jag inte räkna detta köp bara för att jag gick fel väg?
Borre:mad:

Försök häva köpet och gå genom 99bonus istället..

http://www.99bonus.se/register.php?parent=boris91

Ursprungligen av Adrian B:

Det fick bli en extra AirPort Express för min del, har en och den fungerar bra redan, numera ska man kunna strömma till flera samtidigt och då får det bli en för köksstereon också.

En APX till köket här också. Samt nike+ kitet till tjejen i julklapp...

  • Medlem
  • 2006-12-01 18:07

radio + sport kit till nanon beställd!

Någon som fått ner priset på mecanet? Vill ju gärna få dubbel rabatt på imac 24"´n

Börjar bli lite brådis nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-01 20:23
Ursprungligen av bodybag:

Någon som fått ner priset på mecanet? Vill ju gärna få dubbel rabatt på imac 24"´n

Börjar bli lite brådis nu.

Inte jag.. Hade gärna fått lite extra rabatt Tror inte det fungerar dock.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 21:07
Ursprungligen av bodybag:

Någon som fått ner priset på mecanet? Vill ju gärna få dubbel rabatt på imac 24"´n

Börjar bli lite brådis nu.

Mecenat är tyvärr inte så dumma att dom ger dubbel rabatt. Det tror jag iofs också är omöjligt då 17" iMac skulle till exempel gå på runt 6-7k.. Alltså lägre pris än det antagligen kostar att tillverka och frakta

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-01 21:13
Ursprungligen av boris91:

runt 6-7k..

nä..inte 6 snarare minst 7728:- skulle minstingen kosta med dubbla rabatter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-01 21:08
Ursprungligen av bodybag:

Någon som fått ner priset på mecanet? Vill ju gärna få dubbel rabatt på imac 24"´n

Börjar bli lite brådis nu.

Jag hade läst att det inte går att kombinera i amerikanska AS men när jag såg i Mecenat Store att man kunde få julrabatten (se bilden) blev jag osäker. Jag ringde imorse kl. 9 och killen sa att man inte kunde kombinera rabatterna men att jag skulle skicka en skärmbild till honom så skulle han höra av sig. Brevet returnerades av deras "Symantec Mail Security program at host mail-in3.euro.apple.com" så killen fick aldrig brevet.
Ringde vid kl. 14 och en annan yngre kille sa samma sak om rabatterna men han var lite osäker för han "sålde bara iPod och tillbehör"??

Köpte förlängning på .mac. 700kr för ett år till är 300kr rabatt vilket känns helt ok!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-01 21:46

Okay, skulle i och för sig varit sweet. Har inte fått det att fungera hittils, och nu är det ju lite sent att ringa.

Dyrare än nånsin ???

På shoppingfesten fanns vissa saker jag skulle vilja ha , längst ner på sidan stod att priserna gällde inkl moms. När priset var färdigräknat hade man lagt på moms - så det köpet fick vara så!!:mad:

Ursprungligen av cattastroph:

På shoppingfesten fanns vissa saker jag skulle vilja ha , längst ner på sidan stod att priserna gällde inkl moms. När priset var färdigräknat hade man lagt på moms - så det köpet fick vara så!!:mad:

att priset är inkl moms betydet ju att momsen redan är inräknad, däremot så fick man se det ordinarie priset innan man gick vidare till kassan där rabatten drogs av igen.

Till ett mer tillfredställande pris på Airport Express basstation fick det bli en sån - helt till mig själv

Någon som har erfarenhet av Airport Express?
Isåfall, hur bra är produkten från skala 1-5? Rent allmänt tänker jag på då.

Ska inte gnälla men är det så att svenska apple fortfarande myglar.. när jag kollade på australiska apple igår gav de - var det motsvarande 1300kr? - innan skatt. Vi fick 997kr efter skatt. Med svensk moms hade au-rabatten blivit: 1625kr. Skillnad ca -600kr. Eller innan skatt: -500kr. Även om jag minns siffran fel på au-rabatten (jag har faktiskt för mig att den var 1400kr innan skatt, men det kan ha varit 1400kr e skatt) så ger det en viss skillnad. Hur var rabatterna formulerade i USA och i UK? Kollade danmark nu och de hade dock samma deal som vi. Jaja, jag kanske har fel. Bara kändes lite typiskt svenska apple..

Blev en iPod 2 GB från Regent street(!), Apple store i London. 94 Pund är billigare än vad man kan hitta den för i Sverige, är helnöjd!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 12:42

Det blev en trådlös Mighty Mouse för mig. Jag hoppas att den kommer komplementera mig och MacBook på ett sätt ingen annan har kunnat. ;D

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 15:37

Synd att MBP inte var rabbaterad...

Gjorde i alla fall en beställning på en MBP, en 24" iMac, en iPod nano och en Airport basstation.

Dock blev det något med beställningen knasigt, det gick inte välja faktura.

Får ringa supporten på måndag. Hoppas jag blir en nöjd switcher

EDIT: Beställning ändrad, se resultatet några inlägg längre ner.

Senast redigerat 2006-12-02 17:50
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-02 15:42

Inget dåligt köp för att vara switcher.:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 15:51

Alla som köper MASSVIS med nya grejer inför julen, gör det via 99bonus - så får ni något extra till!

Här är en länk för att komma igång: http://www.99bonus.se/register.php?parent=boris91

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 17:07

Det blev en Airport Express och ett fodral till iPod video.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 17:50

Jag skrev tidigare (några inlägg högre upp om min beställning).

Det har blivit en del ändringar...

Blev kär i en Samsung 32" lcd-tv idag och har räknat en del på vad det kostar att köpa den, acceptabelt kom jag fram till (11 000:- kostar den i tvaffären i ullared)
http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/le32r71w.asp

Avbeställer 24" iMacen, det ser knasigt ut med 24" iMac och 32" lcd-tv, inte sant?

Skall till Machuset i Borås eller Jönköping på måndag och prova macar, hoppas jag inte blir besviken! Då vet jag inte vad jag skall ta mig till! Är rasande förbannad på min laptop-pc nu, suck...

Har sedan tidigare en "iPod generation gamal" så iPod har jag erfarenhet av (blandade sådana)... Nanon med sportkitet måste bli helt underbart, blir nog den röda färgen.

Men mina första macdatorer blir det, första erfarenheten av macdatorer över huvudtaget. En MacBook Pro med 2gb minne och "glossyskärm" och Mac Mini med 2gb minne och trådlöst då såklart, samt samsungen som skärm borde väll fungera helt perfekt?

Går det byta ut den interna disken i Mac Minin till en bra mycket större? Typ 750gb satadisk? Kommer datorn se alla 750gb eller vad är det för spärrar i hd-kontrollen? Behöver ha stort lagringsutrymme och har en 500gb extern disk, men vill inte köpa fler externa pga att de är dyra osv.

Jag behöver input från er erfarna macanvändare. Gör jag bort mig totalt? Eller är det den drömsetupen jag har fått för mig att det är?

Tack för ett kalasforum!

EDIT: lite småfix.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 14:33
Ursprungligen av magnur:

Det blev en Airport Express och ett fodral till iPod video.

Dessa levererades idag under eftermiddagen. Shit vilken snabb leverans!

Boris91 får väl lite points för att han värvar då kanske.
Pissigt av dig att inte säga så utan bara posta länken där du står som värvare.
Lägre än Glocalnet ju.

I övrigt så skulle jag när jag köpte en burk för 15 000 surt förvärvade skattade pengar få en .... keps på sin höjd.... vilket gör att jag tycker hela idén med 99 bonus är skit.
Skulle nöjligen gilla det hela om haf satt som inköpare för ngt större bolag som kör mac....fast då blir det väl muta ?!
Jag fick strul med min beställning på AppleStore och fick ringa in det hela, frågade herrarna som rullar 99bonus om man kunde räkna i efterhand så att jag fick den där mössan... nepp. Helt omöjligt enligt allt och alla.

Jag snackade med Apple och FICK en keps istället.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 18:06
Ursprungligen av Goflorp:

Boris91 får väl lite points för att han värvar då kanske.
Pissigt av dig att inte säga så utan bara posta länken där du står som värvare.
Lägre än Glocalnet ju.

Det är varken lågt eller pissigt då den som registrerar sig ändå får fullt poäng. Då personen i fråga ej förlorar någonting tycker jag att det är helt okej.

Ursprungligen av Goflorp:

Boris91 får väl lite points för att han värvar då kanske.
Pissigt av dig att inte säga så utan bara posta länken där du står som värvare.
Lägre än Glocalnet ju.

I övrigt så skulle jag när jag köpte en burk för 15 000 surt förvärvade skattade pengar få en .... keps på sin höjd.... vilket gör att jag tycker hela idén med 99 bonus är skit.
Skulle nöjligen gilla det hela om haf satt som inköpare för ngt större bolag som kör mac....fast då blir det väl muta ?!
Jag fick strul med min beställning på AppleStore och fick ringa in det hela, frågade herrarna som rullar 99bonus om man kunde räkna i efterhand så att jag fick den där mössan... nepp. Helt omöjligt enligt allt och alla.

Jag snackade med Apple och FICK en keps istället.

Trist att du är så besviken på 99bonus, kanske ändrar du inställning om du förstår hur & varför systemet blev till?

99bonus drivs av mig och Martin Belak som även driver 99 sajterna. Som sajtägare får man provision av olika e-handlare om man hänvisar trafik & affärer till dom genom annonsering och länkar. Fram till i somras behöll vi alla intäkter själva precis som alla andra sajter där du ser webannonser.

Från och med i somras ger vi tillbaka huvuddelen av denna provision till medlemmarna genom sajten 99bonus.se. Allt du behöver göra är att klicka på en länk för att få bonusen - när du klickar på länken registrerar partnern att du kommer från oss och dom registrerar provisionen på vårt annonskonto. Provisionen registreras sen automatiskt på ditt 99bonus konto som poäng.

Väldigt många (jag skulle säga nästan alla) föredrar att få tillbaka lite av köpesumman än att inte få det. Skulle du besökt AppleStore via någon annan hemsida skulle du inte fått något alls.

  • Vi ger mer än 2/3 av provisionen tillbaka till medlemmen.

  • Resterande provision går åt till att driva runt systemet.

  • Apple är en av de partners som ger allra minst bonus per krona - vissa ger mer än 10 gånger så mycket.

  • Sedan starten i Augusti har vi lyckats DUBBLERA bonuspoängen per köp eftersom vi blivit fler som köper mer. Ju fler vi är desto starkare blir vår situation när vi förhandlar med partners.

  • Medlemmar som länkar får bonus på köp som värvade medlemmar gör. Men den som blir värvad får lika mycket som vanligt. Det är inte lågt, det är bra för alla. Om vi blir fler kan vi pressa leverantörerna mer, se punkten ovan.

  • Om ditt köp inte registreras (det du kallar strul) vet varken vi eller AppleStore att ditt köp skett genom vårt system och vi får ingen provision. Din andel av noll blir då tyvärr noll.

Hoppas det klargör situationen lite.

Citat:
  • Vi ger mer än 2/3 av provisionen tillbaka till medlemmen.

  • Resterande provision går åt till att driva runt systemet.

  • Apple är en av de partners som ger allra minst bonus per krona - vissa ger mer än 10 gånger så mycket.

  • Sedan starten i Augusti har vi lyckats DUBBLERA bonuspoängen per köp eftersom vi blivit fler som köper mer. Ju fler vi är desto starkare blir vår situation när vi förhandlar med partners.

  • Medlemmar som länkar får bonus på köp som värvade medlemmar gör. Men den som blir värvad får lika mycket som vanligt. Det är inte lågt, det är bra för alla. Om vi blir fler kan vi pressa leverantörerna mer, se punkten ovan.

  • Om ditt köp inte registreras (det du kallar strul) vet varken vi eller AppleStore att ditt köp skett genom vårt system och vi får ingen provision. Din andel av noll blir då tyvärr noll.

Hoppas det klargör situationen lite.

är inte sämre karl än att jag kan ändra mig. 99Bonus är välan bra. Kruxet är väl delvis att jag är för dålig konsument. Köper inte såpass att det skulle bli några vettiga bonusar på det hela taget. Får väl kolla lite mer när den gamla TV'n man har exploderar...
Det var ju inte 99Bonus fel heller att Apple sölade till det.
Det kanske vore bra om man kunde ge apple ngn kod från 99Bonus om man ringer in sin order. Jag som tog en Appleburk på avbetalning kunde t ex inte lägga min order på nätet. Här förlorar nog 99Bonus en del slantar.
Heder åt Sheriffen

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-06 21:36

Bara genom att inhandla jättemånga gratis kontantkort från Tele2 Comviq får man massvis med poäng..

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-04 14:43

Har lange tjatat pa min bror att han skulle kopa en mac... och nu nar det vart rabatter sa slog han till pa en macbook, en ipod nano och en airport express...

Bevaka tråden