Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återkallar 1,8 miljoner batterier till bärbara datorer

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-19 19:00

Mitt batteri anlände den 14/9 - fick jag reda på från ett litet postkort från UPS i min brevlåda idag 19/9. Eftersom jag måste arbeta för brödfödan och inte sitter och slöar hemma på dagtid så finns nu batteriet att avhämta på UPS i Jönköping och kommer att returneras till Apple den 21/9.
Men va fan!
Jag tänker inte ta en hel dag ledig för att ta bilen och åka 17 mil enkel väg (c:a 300 kr bensin) för att hämta ett batteri som det inte är mitt fel att det måste bytas.

Varför kan de inte bara skicka det per post så jag kan gå ner på tobaksaffären på hörnet och hämta och lämna det där?

Nu måste jag öda tid imorgon på att ringa Apple och försöka att få dem att skicka batteriet nånstans där det går att få tag på det. UPS får nämligen inte för Apple lämna det på alternativ adress vilket man annars gör med andra paket.

Varför använder man sig inte av sina Apple Service Providers för sånt här förresten? Vi har en alldeles utmärkt sådan här i Norrköping.

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 14:04

Idag fick jag mitt batteri till min 12" PB. Håller på och kalibrerar det nu, ser fram emot att se hur mycket längre batteritid jag får. Dock är passformen på det nya batteriet lite sämre än det gamla

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-12-06 16:12
Ursprungligen av vanilj:

Idag fick jag mitt batteri till min 12" PB. Håller på och kalibrerar det nu, ser fram emot att se hur mycket längre batteritid jag får. Dock är passformen på det nya batteriet lite sämre än det gamla

Mitt PB 12"-batteri passar också dåligt, och kanten sticker upp - Har dom tappat bort specifikationen eller något?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-17 11:00

För att ta upp en gammal tråd. Är det några som har haft problem med att få ersättningsbatterier? Jag beställde ett den 26 aug. En polare beställde en vecka senare och fick sitt efter ytterligare en vecka. Jag väntar fortfarande. Idag pratade jag med Apple och det beställningsnummer jag fått via mail kunde de inte hitta. Det känns inte så seriöst att de i ett automatiskt system "tappar" ordernummer...

ja... hmmm.. jag håller med.. börjar undra vart mitt tagit vägen? jag beställde mitt den 4 september och nu har det väl gått 8 veckor???
vart rinde du?...Grrr

Dum fråga kanske! men har någon numret dit man ska ringa för att kolla vart batteriet tagit vägen?

0771 199 519

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-10-17 13:35

returnera

Är det nån mer än jag som tvekar för att skicka tillbaks sitt "felaktiga" batteri till Apple? Tror ni de har nån uppföljning på det? Jag är skeptisk till att mitt gamla batteri är farligt och skulle verkligen dra nytta av att behålla det som extrabatteri vid resor etc.

EDIT: OK, nu läste jag tidigare delar av tråden och såg era synpunkter på samma frågeställning. Jag tror jag skickar tillbaks det....

hur ska ett nytt batteri laddas första gången?

hej
har äntligen fått mitt nya batteri till min PB G4
undrar om någon har ett tips på bästa sättet att få bästa prestanda på ett nytt batteri? hur länge ska det laddas första gången...kanske är det bara att köra på som vanligt?

mvh peter

Ursprungligen av evignektar:

hej
har äntligen fått mitt nya batteri till min PB G4
undrar om någon har ett tips på bästa sättet att få bästa prestanda på ett nytt batteri? hur länge ska det laddas första gången...kanske är det bara att köra på som vanligt?

mvh peter

Oftast brukar det stå i de medföljande papperen, men det jag brukar rekommendera är att man laddar batteriet fullständigt och sedan i ytterligare ett par timmar. Därefter kör man på enbart batteridrift så att batteriet laddas ur. Kör på batteri ända tills datorn lägger sig själv i vila. Ladda därefter upp batteriet fullständigt en gång till.

Bevaka tråden