Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knepiga musrörelser i parallels i spel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Parallels är inte optimalt för spel, så mycket vet jag. Men jag har lyckats installera klassikern Counter-Strike utan problem och kan nöja mig med grafiken jag får. Däremot får jag konstiga musrörelser i spelet. Muspekaren gömmer sig inte och siktet följer liksom med den vart jag än flyttar den. Mycket irriterande.

Nån som har en förklaring och kanske till och med en lösning på detta?

hade samma problem med Operation Flashpoint (fast under bootcamp) och lösningen till att få bort den "andra" muspekaren där var att starta spelet, sen Alt-Tabba ur det och sen trycka på det i taskbaren igen, så fick man bort den dubbla muspekaren. Kanske kan fungera för dig med, fast under Parallels.

Provade men det fungerade inte. Pekaren är kvar och när jag rör den så laggar det till lite fast jag har tilldelat hälften av mitt RAM-minne (1GB av 2). Och skjuter man osv så dröjer det innan skottet avlossas för musen ska leka klart först om du förstår vad jag menar. Om jag däremot låter bli att röra musen och styr siktet med tangentbordet så upplever jag inget av detta lagg. Men denna teknik gör det i princip ospelbart.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-06 18:11

Har du installerat Parallel Tools? Det fixar en del problem med musen.

Naturligtvis. Efter jag installerat Parallels Tools så känns musen smidigare, men bara i skrivbordsmiljön, tyvärr inte i spel.

1
Bevaka tråden