Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shoppingfest på Apple Store idag

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-12-04 19:10

Glömde bort bonussystemet här i vanlig ordning...

Men köpte en svart iPod video 80 gig med fjärr och fodral, samt en fjärr till sambons mini. Blev lite stött eftersom det var samma pris som man fick som lärare via utbildnings shopen...

Och ännu mer irriterad blev jag när jag insåg att alla sakerna varit billigare hos megastore.se där jag direkt efteråt köpte en iTrip + lite julklapps filmer och spel...

någon som vet när beställningsstatus blev skräp? Nu ser man ju ingenting, inget grafiskt bara lite tråkig text om när den skall skickas och när den bör anlända... trist

  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 21:24

Haha, ingen var hemma när UPS knackade på dörren :////

Hmm, jag lite inte på UPS, jag var på rätt adress hela dagen idag och nu står det "RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON 3RD DELIVERY ATTEMPT" på UPS spårningssida, vilket bara är skitsnack. Det blir till att ringa dom imorgon bitti.

  • Medlem
  • 2006-12-06 00:48

Hela leveransförfarandet med UPS är ett skämt - 12:05 hade de tydligen varit här idag och ringt på. Vem är hemma 12:05 en vardag? Det borde gå åt så sjukt mycket resurser i onödan bara för att UPS behagar dyka upp oanmälda lite när de vill - gärna utan att ringa i förväg, trots att de har mitt telefonnummer!

Jobbar på olika platser varje dag så jag hade ingen annan adress än hemadressen att uppge. En avi i brevlådan och ett besök på post-ICA hade varit så mycket bättre gällande mitt lilla paket... Ringde UPS - "det där får du ändra hos Apple" - UPS lämnade dock en liten lapp för ny leveransadress, så jag skriver var jag är i morgon och ringer Apple store också, så får vi se vad som händer i morgon...

Ursprungligen av Ma:

Hela leveransförfarandet med UPS är ett skämt - 12:05 hade de tydligen varit här idag och ringt på. Vem är hemma 12:05 en vardag? Det borde gå åt så sjukt mycket resurser i onödan bara för att UPS behagar dyka upp oanmälda lite när de vill - gärna utan att ringa i förväg, trots att de har mitt telefonnummer!

Till UPS "försvar" kan jag säga att TNT är lika dåliga på den punkten. Jag vet dock var jag befinner mig på dagtid och därför utnyttjar jag alltid möjligheten att ange en annan leveransadress (än faktureringsadress) när man beställer, så paketet kommer dit jag befinner mig.

Jag ringde UPS nu på förmiddagen och det visade sig att de bara hade fått företagsnamnet (där jag finns) och postnumret, men ingen gatuadress av någon anledning. När jag lämnat rätt gatuadress till tjejen i telefonen så tog det sjukt kort tid (typ 15-20 min) innan budkillen kom in genom dörren. Så även om jag tycker det är dåliga rutiner från början så måste jag säga att de får ett plus i kanten för att lösa det idag.

I min förvåning över UPS snabba respons så slank det ur mig "Det var snabba bud!" när budkillen kom hit, utan en tanke på att det samtidigt var en dålig ordvits som han antagligen hört en gång för mycket redan. Han sa ingenting...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 07:06

Låter inge vidare. Tycker dock att det är lite kasst att de inte ringer innan, det kan ju inte vara särskilt svårt. "Hej, jag ringer från UPS. Är du hemma så vi kan leverera mellan 12-14 idag?". Jag menar hur lång tid kan det ta.

Står att min beställning är i tid och ska vara framme 6/12 (idag alltså) men det står ingenting mer än att den skeppades från tyskland 5/12 kl 01.52. Jag vet alltså inte om datorn ens har nått Sverige, och än mindre om den faktiskt kommer idag. Nåja, det är ju kul att behöva sitta hemma hela dagen och vänta på en dator som man inte vet om den kommer. Varför inte bara skicka till posten så hämtar man ut skiten där som med allt annat? Känns lättare.

fasen vad ni får era grejer snabbt då...
jag får vänta till 18 dec på min iMac 24"

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-12-06 08:41

Det där med att bara skicka med budbil beror väl på att det ibland blir dyra paket som fan och de vill ha bättre koll på att det inte försvinner?

Men visst jag stör mig också på det, i synnerhet när de kommer med ett par hörlurar eller fjärr till iPoden som gått sönder för mig

Har också jobbat ofta på flera olika ställen än ett vilket gjort förfarandet svårt, så jag väljer helt enkelt att beställa när jag kan förutse en vecka eller så i förväg vart jag är.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-12-06 08:54

Beställde en svart iPod Video 80 gig på lördagen + lite fodral fjärrar o dyl och hade paket här på tisdagen, dvs igår. Annat var det på den gamla goda tiden när man fick vänta mer än en månad...

  • Medlem
  • 2006-12-06 21:06

Idag ändrade jag leveransadress hos Apple och UPS kom nog hit och tog min lapp (för den var borta från min dörr när jag kom hem), men inget annat har hänt... (kan man hoppas på nåt i morgon?)

  • Medlem
  • 2006-12-08 00:16
Ursprungligen av Ma:

(kan man hoppas på nåt i morgon?)

...det kunde man, idag kom mina tidiga julklappar!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-08 08:17

Goflorp: fredspipa!

Jag har 50 points.

Om jag handlar en ipod Shuffle vilken jag tänkt köpa till mig själv i Julklapp
så får jag 64 points till.

För att än en gång nämna denna gudsförgätna keps då så kan jag säga att efter Shuffle-transaktionen så saknar jag 1500-50-64=1386 point

Jag får alltså Köpa 22 st Shuffles till. Kostnaden för detta blir 22*800=17600.
För den summan kan jag sitta på flyg, första klass över pölen till Kalifornien och Cupertino, köpa en vit kepsjävel och en Shuffle, ta en taxi tillbaka till flygplatsen och åka hem. Har förmodligen pengar över...

Inser verkligen att Apple verkar vara ett av de bolag som betalar sämst.

Både jag och gumman garvar åt det hela.

...och Boris91. Sorry. Fredspipa broder?

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har 50 points.

Om jag handlar en ipod Shuffle vilken jag tänkt köpa till mig själv i Julklapp
så får jag 64 points till.

För att än en gång nämna denna gudsförgätna keps då så kan jag säga att efter Shuffle-transaktionen så saknar jag 1500-50-64=1386 point

Jag får alltså Köpa 22 st Shuffles till. Kostnaden för detta blir 22*800=17600.
För den summan kan jag sitta på flyg, första klass över pölen till Kalifornien och Cupertino, köpa en vit kepsjävel och en Shuffle, ta en taxi tillbaka till flygplatsen och åka hem. Har förmodligen pengar över...

Inser verkligen att Apple verkar vara ett av de bolag som betalar sämst.

Både jag och gumman garvar åt det hela.

...och Boris91. Sorry. Fredspipa broder?

Håller helt med dig, Apple är sjukt snåla.

Just det, ang. 99bonus. Kan ni inte samarbets med Discshop.se? Jag skulle kunna dra in sjukt mycket poäng

Bevaka tråden