Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

öppna ett pdf på internet utan att ladda ner det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-06 00:13

har fortfarande inte hittat ngt sätt som låter mig öppna en länk till en pdf på internet utan att ladda ner hela dokumentet. blir riktigt jobbigt i längden. på pc kan man ju läsa pdf dokumenten direkt i webläsaren.

använder firefox. har adobe professional installerat på datorn om nu det spelar någon roll..

installera en pdf "add-on"
https://addons.mozilla.org/firefox/636/

Ursprungligen av bj8:

har fortfarande inte hittat ngt sätt som låter mig öppna en länk till en pdf på internet utan att ladda ner hela dokumentet. blir riktigt jobbigt i längden. på pc kan man ju läsa pdf dokumenten direkt i webläsaren.

Safari har stöd för detta numera, utan någon plugin av något slag. Det är bara att klicka på en PDF-länk så laddas den in. Något som inte alla är nöjda med: Jag vill INTE läsa min PDF i Safari!

Innan den funktionen kom (jag tror den kom i 10.4) kunde man ladda in PDF-sidor med olika plugin:er. Adobes egen plugin drog igång Adobe Reader (f.d. Acrobat Reader), men den var slö och seg, så många använde istället den utmärkta PDF Browser Plugin som är fri att använda för privatpersoner och var mycket snabbare och smidigare än Adobes plugin. Den fungerar förstås även med Firefox.

Ursprungligen av bj8:

har adobe professional installerat på datorn om nu det spelar någon roll..

I och med att du har Acrobat Professional (jag antar att du syftar på det programmet) så borde du redan ha en plugin för att visa PDF i webbläsaren installerad.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-01 18:25

Har nästan samma problem så jag fortsätter i denna tråd.

Använder safari och har för mig att jag tidigare fick upp pdf antingen i ett separat förhandsvisning eller i safari.

Sedan provade jag adobe reader, vilket var lika snabbt som skansens lemurer. Fimpade adobe och dess internet plug-in men efter det öppnas pdf-filer från nätet antingen som en helt vit sida i safari eller så frågar den vilket verktygsprogram som skall användas och då är förhandsvisning inte valbart. Som en passus så är det inga problem att öppna sparade pdf-filer med förhandsvisning.

Har provat pdf browser plug-in utan resultat.

Nu vill jag komma tillbaka till det jag hade först, alltså att se pdf i safari eller i förhandsvisning men vet bara inte hur. Någon som har något förslag?

Gott nytt år förresen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-21 20:24

skapade nyss en ny tråd för detta. hade glömt att jag redan gjort en för ett tag sedan.

hur som helst, problemet är inte löst och den föreslagna add-on fungerar inte..

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-24 21:04

Jag har precis samma problem som trådskaparen här och har inte heller hittat någon lösning. Ingen som kommit på något?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-24 21:19

Adobes plug-in version 8 fungerar bra om man vill läsa PDF-filer direkt i webläsaren (Safari) utan att filen laddas hem. Den har blivit mycket snabbare och stabilare. Men VARFÖR fungerar den inte med Firefox?

1
Bevaka tråden