Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens skämt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.aftonbladet.se/vss/punktse/story/0,2789,933449,00.html

Byt ut 'lumpen' mot 'invandring' och vipps har ett nytt partiprogram för Sverigedemokraterna skapats..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 22:42

Det där måste vara det sämst skrivna, mest fördomsfulla svammel som jag läst på länge. Jag orkar inte ens bli upprörd. Bara en sån sak som att påstå att lumpare våldtar på sin fritid visar väl på hur stor nypa salt man ska ta krönikan med.

I min mening en artikel från en bitter student som lever på existensminimun. Bitterheten lyser igenom hela artikeln, kanske fick han inte göra lumpen och är pissed off på systemet?

Lumpen idag är ett privilegium, inte en självklarhet. All de 45000 killarna som inte får göra lumpen måste ju ha nåt att gnälla över. Varför inte då gnälla över att de kostar pengar och att de hellre skulle ha lagts på de som behöver dem. I det här fallet studenterna. Och guess what, författaren är en av dem.

/Joakim - En av de lyckligt lottade som får göra lumpen.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

All de 45000 killarna som inte får göra lumpen måste ju ha nåt att gnälla över.

Jag är glad att jag slapp

(Jag håller helt med dig i ditt resonemang!)

  • Medlem
  • 2006-12-05 03:02

Det är ju helt uppenbart att killen inte klarade I-testet på mönstringen. Det var det i särklass dummaste jag läst på den här sidan julafton.......och då dräller det ändå av skit på Aftonbladet.

/ Stolt fd värnpliktigt befäl som lärde sig vansinnigt mycket bra under lumpen.

Varför skulle man vara bitter över att inte ha "fått" göra lumpen? Jag lärde mig ganska mycket gott medan en del av mina kompisar var ute och kånkade ryggsäckar i skogen...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-12-05 11:23

Det märkliga är att han vet så mycket utan att ha varit där.

Jo. Håller med om att han verkar ha tveksamma källor till sin kritik

Lite roligt dock att han kan påpeka värnpliktigas alkoholvanor när han själv vill få studiebidraget att räcka till så många whiterussians som möjligt..

Ursprungligen av Peter Lindström:

I livet fokuserar jag på alla de positiva grejerna som finns, såsom glittriga schlagerlåtar, dramatiska såpor och hur man kan få studiemedlet att räcka till så många white russian som möjligt.

Är det här verkligen seriöst?

1
Bevaka tråden