Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Laddar inte , X visas som symbol.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Efter att jag kört min macbook från batteriet till urladdning förra natten, så vägrar den nu att återladda sig, när jag sätter in strömsladden lyser den endast grönt, och ett X visas i symbolen för batteriet. Och tar jag ut strömsladden så stängs datorn av.

Jag har testat att ta ut batteriet och hållt inne powerknappen i minst 5 sek och det gav inga resultat . Datorn är knappt 2 månader gammal .
Vad bör jag göra, har ingen lust att lämna in den då väntetiden säkert är lång .

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 23:08

testa att zappa PRAM? Jag har ingen aning om vad det gör men det skall tydligen vara standardlösningen på Macdatorer, ungefär som att dra ut sladden på windowsburkar ^_^.

Det där hade jag exakt samma!
Testade med nytt batteri men det var inte det felet.
Antagligen låg det i moderkortet.
Vad du kan göra är att ta dig till en macbutik och pröva med
ett annat batteri för att utesluta det felet.

Ursprungligen av sventa46:

Det där hade jag exakt samma!
Testade med nytt batteri men det var inte det felet.
Antagligen låg det i moderkortet.
Vad du kan göra är att ta dig till en macbutik och pröva med
ett annat batteri för att utesluta det felet.

Hur löstes problemet då ? närmaste Macbutik ligger ca 20 mil här ifrån en väg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 16:24

ring apple. Du har ett fel på din dator. Säg att dom skall byta ut den. Annars så kommer du bara få ett nytt batteri och samma sak kommer att hända med även det!

Hade själv samma problem med min. Fick även nya batterier men icke. Vart en ny dator.

Efter att ha pratat med en otrevlig support snubbe ett bra tag så gav han till slut ett nummer till mig. " Du skall få ett nummer här " sen gav han mig följande : 7197 5797
Vad jag skulle använda det till sa han inte. Så nu till frågan, vad är nummret till för ?
Det verkar i alla fall inte vara något telefonnummer.
Han sa dock att datorn skulle in på service

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 23:19

det är ditt inlämningsnummer. Frågade han om din adress? Såfall kommer det ett bud och hämtar den snart alt att du lämnar in den på ett service ställe nära dig och ger dem detta nummer.

Otrevlig kille att inte förklara.

Mitt namn och telefonnummer var de uppgifter han tog av mig.
Det gjorde han precis i början av samtalet .

Jag fick också en ny dator men jag hade ju haft datorn sen i maj och sen var den på verkstad i 3 månader.
Och det går inte att sköta ett jobb med en sån maskin.
Men den nya har gått prickfritt- åtminstone hittills!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 10:08

Hände likadant för mig en gång, ett X istället för batteriet, det blev så efter att jag hade tagit ur och satt tillbaka batteriet fysiskt när datorn sov. Men det höll inte i sig så länge att det blev ett problem, sen dess har jag inte sett det mer.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-03 22:47

jag har sova problem vet inte vad jag ska ta mig till har ju gjort allt enligt apples sida.. orkar inte lämna in datorn igen den har redan varit på reperation i över en månad...:(

min flickväns macbook verkar råkat ut för detta nu... hon har en cd medans jag har en c2d. ska prova mitt batteri i hennes o se om det hjälper..

  • Medlem
  • 2006-12-26 23:28

jag har samma sak. verkar som om den inte hittar batteriet.
datorn fick stå och dra ur två veckor när jag var på semester. har provat allt. finns en sida för detta på apples hemsida, inget av detta har dock funkat för mig. är det bara att ringa supporten och få den in skickad? hur skall jag överleva om det tar 3 månader innan jag får tillbaka den?

länken hos apple -> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304301

Det tar nog inte 3 månader!
Jag hade ju fler fel på min!
Ett riktigt måndagsexemplar jag fick tag i !:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-28 15:01

är det ngn som har fått det att funka efter instruktionerna från Apple? Jag har haft detta problem ett tag. Hade tänkt lämna in den men nu kanske det löser sig ändå.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2007-01-12 23:26

Nu har samma sak hänt mig, min MacBook vägrade från en dag till en annan att känna igen batteriet, så nu ser man ett batteri med ett X i.

Riktigt riktigt irriterande då datorn nu endast fungerar med Magsafen i och ni vet hur den är, vid minsta beröring så ploppar den ut.

Ska ringa Apple och be dem fixa min dator, igen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-01-13 09:52

Hade samma problem. Ringde och dom skickade ett nytt batteri. Nu fungerar den som den ska igen

  • Medlem
  • 2007-01-19 18:13

Hej nu är jag uppe igen.
Det var fel på mitt batteri, men när jag despreat höll på att starta om massa för att flasha och testa allt knep för att få igång det så dog hd:n med =/. Synd att det var 2 månader sen jag tog back up men jaja, det får man leva med. Har iaf haft den inlämnad i 2 och en halv vecka nu på macforum i gbg och fått nytt batteri och ny hd.

Så var förstikiga om ert batteri gör sönder

1
Bevaka tråden