Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är jag!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, en liten presentation. Jag bor för närvarande i Dresden, Tyskland. Håller på med musik, ljudteknik, ljuddesign och sånt och har kört stationär PC i alla år, iaf från typ 97 innan dess var det Amiga. Ok jobbat lite med Mac i ProTools det avr så sant men inte haft nån egen.

Dags för laptop och har just beställt en Macbook. Letade igenom hela PC-djungeln efter nåt som passade men gav upp till slut, tror det var när jag insåg att det inte existerar en enda modell med inbyggd 6pin firewire jag fick nog. När jag väl sen fattade vad övergången till Intel innebar så fick det bli Mac, tror det blir utmärkt. Lär installera XP för det är så mycket jag är inkörd på men hoppas på att övergå mer och mer till OS X. Får väl se vad som funkar bäst helt enkelt.

Vänligen,

Christian

Senast redigerat 2006-12-03 15:48
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 14:04

Välkommen!
Bra val.

Yes!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 20:58

Jahapp, hur är det med priserna och servicen i Tyskland då? Har ni nån Apple-reklam som körs där?

Wälkommen till 99mac

Tackar för det. Har inte sett nån reklam på stan iaf. och har ingen TV. Vad gäller servicen så får vi väl se, var lite osäker på tangentbord, studentrabatt, betalning etc. så jag ringde upp dom. Killen pratade bra engelska (vilket man inte kan förvänta sig här) och svarade i princip "Nejdå, inga problem, det är lugnt" på alla frågor så det blev lite av ett spontanköp. Sen när han tog beställningen visade sig att dom har en kampanj där man får 90€ rabatt på skrivare om man köper samtidigt. Den billigaste modellen ville dom ha 89 för så det var ju bara att tacka ja, det var ändå nästa på inköpslistan. 1203€ (11k skr) med studentrabatt för en vit 2ghz med 1 Mb. så lite billigare är det tack vare lägre moms.

Dessvärre betalade jag med banköverföring på nätet, och lyckades pricka in den just precis efter en autogirodragning så det var för lite pengar på kontot vilket jag kom på idag. Gjorde om det nu så det tar väl ett par dagar extra... fick iaf. känslan av att när man betalar så och inte med Visa är inte ordern aktiv förrän dom har sett pengarna komma in. Eller har jag fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 22:07

Willkommen! Gut geschmeckt, herrn kottenkotten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-04 08:56

Mja jag vet inte hur det blir med ordern... men kan du ingen tyska trots att du bor i Tyskland?

Jag skulle iaf passa på

Har bara varit här tre månader, pluggar lite tyska så det går frammåt men... inte så att de tre åren i skolan var så himla givande heller. Enkla vardagsgrejer börjar funka lite iaf men inte så man vill riskera en massa missförstånd i såna här sammanhang. Fel brötchen med sig hem - ok, fel tuseneurosorder - inte ok.

Danke Konrad! Glad att det smakade.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:03

Ich Bin Ein Kluger Hund!

1
Bevaka tråden