Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of Duty, köpa ettan?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 10:11

Är gräsänkling i kväll, då damen är på galej. Fick sådan lust att spela mer än demoversionerna av Call of Duty.

Min bror har en gammal PB, (en av de sista), och då tänkte jag att vi måhända skulle kunna spela över Internet.

Man kan ju köpa tvåan senare, eller är den så mycket bättre att man bör hoppa över ettan helt?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 10:13

Javisstja: iMac 20" core duo 2,0 MHz, 1,5 GB RAM, 256 MB Grafikminne!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-02 12:55

Ettan är i alla fall mindre krävande så du skulle kunna spela med max inställningar. Köp deluxepaketet. Klart billigast här.

Call of Duty
Publisher: Aspyr
Recommended Patch: v1.5.1c
- Runs well under Rosetta with max settings, 1024x768. Some slowdowns in bigger, busier areas. 20" CD iMac 2Ghz, 2GB RAM, ATI x1600 256VRAM, 10.4.8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 14:44

Tack,

håller just nu på att installera tvåan. Jag kunde inte hålla mig, och ettan fanns ej i butik någonstans i Stockholm (där jag kollade iaf).

Det blir kanske ettan efter jul, så kan jag spela med brollan!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-02 15:07

Hehe, snacka om abstinensbesvär. Must...Have...Call of Duty...Must...Kill...Enemys...Aow...I'm...Hit...Must...Rest..:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 18:03

Nu har jag lämnat Vasili Ivanovich Koslov, och skall vidare mot en ny avatar och varmare breddgrader. Fantastiskt spel, men jag är allt litet besviken på att jag redan klarat av den ryska delen av spelet.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2006-12-04 17:27
Ursprungligen av Ylan:

Nu har jag lämnat Vasili Ivanovich Koslov, och skall vidare mot en ny avatar och varmare breddgrader. Fantastiskt spel, men jag är allt litet besviken på att jag redan klarat av den ryska delen av spelet.

Vänligen, Ylan

Är du sugen på ettan inklusive expansion finns det på http://www.macplay.se
Ett mycket väloptimerat (för ppc) och trevligt spel för övrigt. Går ju dessutom att spela med Pc-nissar över nätet om man har lust med det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-20 20:56

Så där ja,

Då har man korsat Rhen, och blivit föreslagen för befordran till Sergeant. Roligt att ha klarat av det (på normal svårighetsgrad). men ledsamt att det är över.

Det slog mig att man inte kan spela för långa stunder i stöten, åtminstone inte utan att förlora stridsstämningen. Efter ett tag försvinner känslan, och spelet blir ett vanligt shoot'em up. Ett tips är att titta en del av filmen Stalingrad innan man spelar Stalingradsekvenserna, obehagskänslan lyfter verkligen spelupplevelsen!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-03 18:49

Hur flyter det på din dator? Vilka inställningar kör du med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 21:08

Det flyter alldeles utmärkt med dessa inställningar:

Vänligen, Ylan

Ettan är bättre än tvåan. Tvåan är bra men ettan har en del magiska nivåer;)

Körde första Medal of Honor och den har också ibland magi

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-03 22:38

Fint! Nu blir jag också sugen på att spela men först måste jag köpa ny dator. Du får gärna rapportera om det börjar hacka någonstans sen med tanke på att du använder högsta upplösningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 23:11
Ursprungligen av Homy:

Fint! Nu blir jag också sugen på att spela men först måste jag köpa ny dator. Du får gärna rapportera om det börjar hacka någonstans sen med tanke på att du använder högsta upplösningen.

Men märk väl jag kan inte ha på High Quality rendering! Det är oerhört vackert när snön faller, men då får man ta det piano och inte hamna i någon eldstrid!

Vet inte hur stor skillnad anti-aliasing gör, varken i processorcykler eller i utseende, samma gäller för alternativen för texturfilterna!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-04 00:51

Alla har problem med HQ. Det är tydligen väldigt krävande. Inte ens en fet G5 med Radeon X850 räcker. Vore intressant att höra hur iMac med GF 7600 klarar sig. Utseendemässigt tror jag inte du behöver AA med den höga upplösningen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-20 21:03

Roligt! Frågan är om du kan gå tillbaka till ettan och expansionspaketet nu när du spelat tvåan men de säger att ettan är faktiskt bättre.

Ettan och dess expansion pack är bättre än 2an. 1:an funkade bra med Sawtooth ATI 8500 och 1.2 GHz G4. COD2 kör jag på PC helt OK med high res 1024x768 med AMD spempron 1.8 och ATI 6600. Tveksamnt om det blir lika bra 1200x1600.
Kör nu COD Pacific, ett helt annat spel känns det som och sämmre än 2an.

COD1 är fantastiskt i synnerhet de ryska avsnitten

1
Bevaka tråden