Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad driver skärmspararen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 13:28

Jag har observerat att min skärmsparare stundtals går hackigt. Jag använder den med bågar som rör sig. Ibland fryser rörelsen sig totalt. Vad är det som driver skärmspararen? Svaret kanske kan hjälp mig att lösa frågan om varför mina SATA-diskar går åt pipan på löpande band.

"Skärmsparare"?
Första gången jag hört det ordet för "skärmsläckare"

Senast redigerat 2006-12-03 20:50
Ursprungligen av scorp:

"Skärmsparare"?
Första gången jag hört det ordet för "skärmsläckare"

Ovanligt är det. Det är synd, för det ordet är mer i linje med vad funktionen från början huvudsakligen är tänkt att användas för!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-14 13:50
Ursprungligen av John Stalberg:

Ovanligt är det. Det är synd, för det ordet är mer i linje med vad funktionen från början huvudsakligen är tänkt att användas för!

och det engelska order är väl 'screen-saver'? frågar jag som bott i England i fem år =D

Ursprungligen av bossep:

och det engelska order är väl 'screen-saver'? frågar jag som bott i England i fem år =D

Nästan. Det märks att du bott längre i Sverige eftersom vi slår ihop ord oftare. Screen saver utan bindestreck ska det vara!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 18:09

Skit samma! Du vet vad jag menar.

Ursprungligen av bossep:

Skit samma! Du vet vad jag menar.

Nu skall vi inte vända taggarna utåt, jag menade det inte som ett påhopp...

Skärmsläckaren belastar väl i princip sett bara processorn och grafikkortet vad jag vet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 22:01
Ursprungligen av scorp:

Nu skall vi inte vända taggarna utåt, jag menade det inte som ett påhopp...

Skärmsläckaren belastar väl i princip sett bara processorn och grafikkortet vad jag vet.

Det var inte tanken hellre. Betraktade det inte som ett påhopp.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 20:54

Första versionen av "Flurry" (länge sen) brände några grafikkort, "har jag läst om".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 22:02

Det skulle alltså kunna betyda att min processor är lite skakig?

Flurry-skärmsläckaren har problem med screen tearing, det rör sig helt enkelt om grafikbuggar som inte fixats. Eftersom den är inköpt från en brittisk utvecklare och Apple inte själva utvecklar den är det tveksamt om problemet kommer att fixas, mig veterligt har den inte uppdaterats på två år nu.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-13 16:51

Min macbook skärm började blinka grått när jag använde den. Trodde ett tag att datorn var på väg att gå upp i atomer.

1
Bevaka tråden