Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PANIK Installera om OSX

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 12:52

Min en vecka gamla MacBookPro tvärdog av den senaste uppdateringen, fick en massa kernelpanics och nu vill den inte ens starta. Jag tänkte försöka installer om OSX. Eftersom OSX inte vill starta så undrar jag hur fan jag kan få ingång installeraren, jag har fått in CD i datorn men inte mer än så. Kan man trycka någon kommando när man startar om datorn som sparkar igång installeraren??

Kommer inte ihåg...

Fred

Hålla in C när du startar upp kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 13:02

heeh he
Så enkelt var det ja,, snacka om att man har haft lite för lite strul med sina tidigare burkar när ens grå celler inte ens vill minnas något så enkelt.
Men nu när jag ska installera så får jag bara fram uppgradera, blir det verkligen en helt ny installation gjord då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 13:23

CRAP

fick ett meddelande om att ett fel inträffade vid installation, är det att den inte kör på med ett nytt OSX eller är det fel på hårddisken eller nått, lyckades göra en hårdvarutest och enligt den så var det inte några fel

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 13:28

Då tycker jag att du ska ringa Apple. Det är uppenbart något fel på den datorn..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 13:34

Nu har den fan dött helt,, installeraren hittar inte längre någon hårddisk, och när den ska starta så slocknar den helt..

he he,, det är då själva fan.. Först så försvinner den första MBP jag beställde i Arnhem under transporten, snodd av någon hasch tomte i holland, när jag sedan äntligen får min dator så får jag något måndags ex byggd av en opium trött kines....

Tur att jag inte sålt min Powerbook 17" ännu..

har du låtit sätta i mer RAM-minne så plocka ur det och försök installera om.
Gissar på korrupt RAM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 20:07

Nix, har det som burken kom med.., det blir nog ett varv till Apple..
Hoppas på att kunna önska mig en ny ipod shuffle som plåster på såren..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 20:33

Det kan vara fel på RAM:et som Apple låtit sätta i också. Felet är ett hårdvarufel, antingen minnet eller hårddisken.
Prova med att ta ut en minneskrets i taget för att se om det funkar då, för i så fall slipper du kanske skicka in den. Bara byta minne och grina till dig en iPod Shuffle.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-03 22:44
Ursprungligen av Konrad:

Det kan vara fel på RAM:et som Apple låtit sätta i också. Felet är ett hårdvarufel, antingen minnet eller hårddisken.

Måste det vara ett hårdvarufel? Om det inträffade vid firmware-uppdatering är det väl inte otänkbart att felet är just i firmware.

Nu kan jag inget om hur firmware funkar med Mac-datorer just, men generellt är det ju s.a.s. inbyggd mjukvara, inget man rår på med en ominstallation av OS, så det är väl högst tänkbart att felet sitter där.

I vilket fall behöver den ju skickas in.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 22:52

Det finns trådar här om återställning av den senaste firmware-uppdateringen för Intel-Macar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 22:55

Fick igång den,, var tvungen att radera hela HD,, då gick det tillslut..

Hallå Fredric!

Har en fråga ang din bild? Har sett den så många gånger. Och alltid tänkt/undrat va fan det e för bild egentligen :D. Hoppas du kan ge mig ett svar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 19:40

Hehe
Jag vet faktsikt inte vad det är, det kan vara Grodan Bolls okände bror Leif Boll..

Fick den i något mail förut, var bara tvungen att spara den..

/Fred Boll

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 20:17

Det är fler som använder den på andra ställen.

  • Medlem
  • 2006-12-04 20:22

Det är jag i dykardräkt.

Hahaha

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-27 15:58
Ursprungligen av Giggs:

Det är jag i dykardräkt.

Humor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 22:03

haha..

Kör en koll på disken för att utesluta trasiga sektorer (medans du har garanti).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 20:55

Samma skit hände med datorn igen,, helt utan anledning,, blir att ringa Apple i mellandagarna..

SUck..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-27 16:07

Boven i dramat verkar vara windowshade X,, har fuckat upp massor av intelburkar..

http://www.unsanity.com/haxies/wsx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 16:23

Kan säga att dramat inte är slut, datorn är på service för andra gången nu, datorn klarar sig i en vecka 10 dagar sedan så börjar den att jävlas och ominstallation krävs för att få igång den igen, är ruggit lack på skiten..
Köpte min MBP samma dag coreduo2 modellen kom, dvs 24 okt, den första jag beställde tappade Apple bort i Arnhem så jag var tvungen att vänta i nästan 3 veckor extra innan Apple uträtt vad som hände med den, när jag väl får en dator så får jag något skitbygge som inte funkar.
I morgon så har det gått 3 månader och fortfarande ingen fungerande bärbar dator, tror fan att jag köper Dell nästa gång...

F

Ursprungligen av Fredric:

I morgon så har det gått 3 månader och fortfarande ingen fungerande bärbar dator, tror fan att jag köper Dell nästa gång...

Ta kontakt med konsumentverket! Eller ja, hota om det först (via Apples support) och gör sedan slag i saken. Tycker inte det låter som en skälig reparationstid -- tycker du ska kräva en ny burk!

Hehe.. man får panik av att läsa alla inlägg.. Ska snart köpa min första MBP... Får sluta upp med att läsa allas probleminlägg..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 13:27

Tror inte det är någon fara, får man ett måndags ex så får man tror att det är en lite pytti pytt del av alla maskiner som strular.. Och som man säger "ett problem kommer sällan ensamt" ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 19:18

Det var nog defekta ram minnen, vid den senaste servicevändan så byttes minnena, sedan dess så har datorn sparkat rumpa utan en enda krasch..

KING!!

/fred

1
Bevaka tråden