Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt besynnerliga nätverksproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-29 04:57

Sitter här med en 50/50 partitionerad iMac 24" med bootcamp, windows och hela faderullan. Fick den idag.

Det är inget problem i sig, problemet är att varken MSN eller Battlefield 2 servern går att nå från den. Jag har slitit mitt hår över detta eftersom min eMac inte har något problem att logga in på msn via Adium på samma lina. Och jag använde flyttassistenten och plockade över min gamla hemmapp. Får ett vänligt Connection error from Notification server (messenger.hotmail.com):
Writing error

Jag har testat flera möjligheter:
1. Reboota modemet
2. Stänga av brandväggen
3. Starta om datorn
4. kollat så att porten för msn är öppen (BF 2 verkar öppna sina portar själv i Windows)

Jag blir väldigt frustrerad, för jag tänkte mig först att det var ett problem med BBB, men jag kunde som sagt logga in från den gamla burken. Är det någon som någonsin hört talas om detta, och vad man egentligen ska göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-29 10:16

Kanske OS X inbyggda brandvägg är på? Kolla Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg, lägg till önskad port om så behövs.

Windows använder något som kallas UPnP, Universal plug 'n play vilket gör att rätt port öppnas, typ. Dock en mycket farlig lösning.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 20:32
Ursprungligen av Henkan:

Kanske OS X inbyggda brandvägg är på? Kolla Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg, lägg till önskad port om så behövs.

Windows använder något som kallas UPnP, Universal plug 'n play vilket gör att rätt port öppnas, typ. Dock en mycket farlig lösning.

Använder han boot camp så är ju inte OSX igång över huvudtaget. Fungerar andra nätverksapplikatoner i Boot Camp? Annars kan det ju vara problem med boot camps drivrutiner till nätverkskortet. Har du senaste versionen?

1
Bevaka tråden