Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wii - någon?

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-20 14:47

Flyttar tråden till Lounge då det inte är macrelaterat.

Mod.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-20 16:30

Fick nyss mail om detta och hade precis tänkt slänga upp en tråd jag med. Tur att man jobbar på Bergsala och har chansen att spela varje dag.

Kan meddela att jag faktiskt har träningsverk i höger arm efter gårdagens tuffa tennismatcher!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 17:10
Ursprungligen av doGG:

Fick nyss mail om detta och hade precis tänkt slänga upp en tråd jag med. Tur att man jobbar på Bergsala och har chansen att spela varje dag.

Kan meddela att jag faktiskt har träningsverk i höger arm efter gårdagens tuffa tennismatcher!

Läckert, vad har du för arbertsuppgifter på Bergsala?

Nintendo har verkligen lyckas med revolutionera tv-spelen. Till och med min sambo längtar efter Wii. Hon vet inget om tv-spel, men helt plötsligen har hon börjat intressera sig och vill att vi ska inhandla en Wii.

Det är stort!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 17:11
Ursprungligen av doGG:

Fick nyss mail om detta och hade precis tänkt slänga upp en tråd jag med. Tur att man jobbar på Bergsala och har chansen att spela varje dag.

Kan meddela att jag faktiskt har träningsverk i höger arm efter gårdagens tuffa tennismatcher!

väldigt offtopic, men jag vill verkligen få svar på detta... hur blir det för oss stackars vänsterhänta, går det att spela lika för oss också (tänker på knapparna som är på num chucken?)

//Trissen

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-20 21:22

G.Lindqvist:
Då jag fortfarande studerar jobbar jag bara deltid och försöker jobba så mycket jag bara hinner. Annars är det jag som har hand om det mesta kring Nintendo Wi-Fi Connection i Sverige, men det händer att jag får smaka på Danmark och Norge ibland.

Trissen:
Jag ser verkligen inget problem med att vara vänsterhänt och spela Wii. Kan garantera dig och er som är vänsterhänta att ni står för samma roliga speltimmar som oss högerhänta.

Som kan kanske vet har man tänkt på detta sedan Nintendo DS dök upp och det är absolut ingenting man glömt bort inför Wii.

Wii!!

Måste erkänna att jag är riktigt nyfiken på denna.

Bra att Nintendo vågar gå en annan väg än att enbart kriga om bästa grafik.

Se bara på det uppblåsta spelet Gears of wars - snyggt som fasiken, men tunn historia, pinsamma uppblåsta anabolgubbar och en kontroll med taskig logik.

Min WII bokades samtidigt som min PS3:a redan i september.. Jag e safe hoppas jag. nu väntar jag bara på att min Sony KDL40-X2000 även ska komma så ska en del av julfriden vara räddad

Hade gärnat köpt både PS3 och Wii.

Har länge suktat efter en ny konsoll (har gjort mig av med alla utom en Nintendo 8-bit och en Nintendo DS). Xbox 360 passerade min horisont att jag ens höjde ögonbrynen. När PS3:n kom mer och mer i rampljuset såg den verkligen ut som den ultimata spelmaskinen. Men jag måste säga att jag i nuläget endast är intresserad av Wii:n (Wiin?), grafiken är bra nog och framförallt att det är troligen på den konsollen som de stora landvinningarna i spelutvecklarnas kreativitet kommer att märkas mest.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-29 21:57

På fredag verkar det som om vi får in första lasten av Wii. Det är på väg från Tyskland nu i vilket fall, om jag förstod allt rätt. Inte många dagar kvar nu!

Självklart har vi redan ett par kopior sedan ett par veckor tillbaka, men jag ser mest fram emot att kunna packa upp mitt eget och slå sig ner och njuta.

Förhoppningsvis får jag min maskin nu på fredag och skall sätta mig ner med Zelda och verkligen njuta av ännu ett storspel. Har väntat ett bra tag nu, med uppskjutningar och allt som varit ivägen.

"Vår" auktion med första Wii i Sverige har nu passerat 12.000 vilket jag verkligen ser som en lyckad auktion. Trodde aldrig att det skulle bli dessa summor, visar kanske att intresset är större än tidigare för Nintendo.

Ursprungligen av doGG:

På fredag verkar det som om vi får in första lasten av Wii. Det är på väg från Tyskland nu i vilket fall, om jag förstod allt rätt. Inte många dagar kvar nu!

Självklart har vi redan ett par kopior sedan ett par veckor tillbaka, men jag ser mest fram emot att kunna packa upp mitt eget och slå sig ner och njuta.

Förhoppningsvis får jag min maskin nu på fredag och skall sätta mig ner med Zelda och verkligen njuta av ännu ett storspel. Har väntat ett bra tag nu, med uppskjutningar och allt som varit ivägen.

"Vår" auktion med första Wii i Sverige har nu passerat 12.000 vilket jag verkligen ser som en lyckad auktion. Trodde aldrig att det skulle bli dessa summor, visar kanske att intresset är större än tidigare för Nintendo.

Får du lov att uttala dig om proportionerna mellan tillgången av konsoler och extra wiimotes den 8:e? Hör det kan bli klurigt att få tag på...

Senast redigerat 2006-11-30 20:09
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-30 20:02
Ursprungligen av Hagelin:

Får du lov att uttala dig om proportionerna mellan tillgången av konsoller och extra wiimotes den 8:e? Hör det kan bli klurigt att få tag på...

Har alla uppgifter, ingenting jag får uttala mig om dock. Kan dock säga att det kommer att vara ont om konsoler och att vi kommer få se mer efter jul.

Ursprungligen av doGG:

Har alla uppgifter, ingenting jag får uttala mig om dock. Kan dock säga att det kommer att vara ont om konsoler och att vi kommer få se mer efter jul.

Konsol är inte mitt problem, ska iväg och hämta 3-4 st torsdag natt. Det är extra wiimotes jag ligger sömnlös över...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-30 20:07
Ursprungligen av Hagelin:

Konsoll är inte mitt problem, ska iväg och hämta 3-4 st torsdag natt. Det är extra wiimotes jag ligger sömnlös över...

Har inga direkta uppgifter kring dessa dock. Tror att det kommer finnas fler av dessa produkter, när det gäller spel och tillbehör, men fortfarande mindre än vad vi vill ha.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-30 11:58

Javisst, och på kraften hos Tradera för produktlanseringar.

När Microsoft lanserade xBox360 på Tradera slutade auktionen på 17 500... den hade 55 000 besökare.

Wii auktionen har också 55 000 besökare nu men 8 timmar kvar!

Måste säga att Nintendo verkar hetare än någonsin. Bara starka produkter (tyvärr är spelfloran till DS mer än lovligt tunn) och gott anseende. Ska bli spännande att se vad det kommer för spännande spel till Wii.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-30 20:01

Wii-auktionen är nu avslutad, 15.600:- med 61.500 besökare!

Spelade Wii i Nordstan, Göteborg i helgen. Zelda och Tennis, fantastiskt kul!

Givet köp.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-30 20:19

Suck! Kollade med distributörerna idag. I mitten av januari kommer våra kunders Wii. Inga julklappar med andra ord.

Får min på releasedagen, men inga componentkablar. Ganska tråkigt att man missar dom, känns inte riktigt genomtänkt.

//Stefan

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-02 18:32

Ska bli intressant att prova Wii... däremot har jag hört att det ska lagga lite. Jag gillar konceptet med kontrollerna men sammtidigt vill jag har grymm grafik också så inköp kommer det att bli av antingen xbox360 eller PS3.... lutar mot PS3an då jag är fruktansvärt trött på microsoft.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-05 22:00

Sjunde templet klart på Zelda, ägnat ungefär 33h hittils. Bara följt storyn och inte gjort något side-quest. Med undantag för att jag testade fisket i 10 minuter.

För er som verkligen älskar Zelda, ni kommer inte bli besvikna det minsta, det garanterar jag er.

Vilket spel! Helt underbart!

Mumma... Har bokat min Wii som jag får på fredag. Bokade Zelda, Rayman Raving Rabbits och Red Steel som jag kommer droppa. Förslag på annat spel istället? Blir mest jag och 11-åriga sonen som kommer spela. Han är ingen fantast av skjuta-skjuta spel direkt

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-05 22:37
Ursprungligen av screwpull:

Mumma... Har bokat min Wii som jag får på fredag. Bokade Zelda, Rayman Raving Rabbits och Red Steel som jag kommer droppa. Förslag på annat spel istället? Blir mest jag och 11-åriga sonen som kommer spela. Han är ingen fantast av skjuta-skjuta spel direkt

Wii Sports som följer med som spel när du köper Wii är verkligen underhållande, fastän att man inte kan tro det. Jag tror nog att ditt inköp med spel blir toppen!

DarwiinRemote is released!
http://blog.hiroaki.jp/2006/12/000433.html

Oj vad jag blir sugen på lite spelande. Varför kan inte dottern växa upp o bli äldre så att man har en ursäkt för att inhandla detta.

Någon annan som har beställt från Webhallen och fått sin order uppdelad?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-07 21:12

Nu är Zelda: Twilight Princess varvat efter 39h 24min.

Vilket spel, vilket spel! Helt underbart!

Bevaka tråden