Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart hittar jag inställningarna för grafikkortet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 20:59

Trodde det här var en återkommande fråga, eller så är jag faktiskt blind!

Har sökt på det här forumet, på appels forum, spotlight och inte hittat nått som tyder på att jag har Radeon drivrutiner installerat. Fast går jag till "Om den här datorn, trycker på "mer info" och tittar under Grafik/Bildskärm så står det att jag har ett Radeon X1900 XT
i datorn.

Jag har sett screengrabbar ifrån folk här på forumet som har ett radeon kort, och de har lyckats hitta inställnings fönstret för kortet - vart hittar man den?

Och sen lite..ganska mycket off topic - Hur byter jag namn på datorn?
Just nu heter den X1900XT's dator (företaget som kasta in allt annat i datorn viste väl inte riktigt vad dom skulle döpa den till...)

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Datorns namn hittar du under (det smått ologiska stället): Systeminställningar -> Fildelning

Vad gäller grafikkortet så kan jag ha fel, men jag tror att du måste ladda hem mjukvara från ATI för att få tillgång till de inställningar du är ute efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-30 21:12
Ursprungligen av Hagelin:

Datorns namn hittar du under (det smått ologiska stället): Systeminställningar -> Fildelning

Fast å andra sidan är det inte ologiskt (hostname i sharing-rutan). Namnet är ju aldrig relevant i dessa små sammanhang om man inte delar ut något, ssh, ftp etc... Eller hur!?!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-02 09:29

Tjena hej!

Tack för infon! Håller dock med Hagelin om att det är lite "skumt" att datorns namn är nått man ställer in i "Share". Skulle vara mer logiskt om det fanns under "den här datorn"
Hur som helst, tack!

Tillbaka till vad posten igentligen handlar om!
Jag måste vara så bakom flötet men jag hittar ingen som helst info om nått med x1900xt kortet och dess programvara. Jag läste en äldre post här på forumet, och där stod det att Software update sköter det. (drivrutinerna) Jag har inte haft ett spelkort/ati på 4 år nu men jag är övertygad om att drivrutinen för Radeon kortet hette Catalyst och att i Catalyst fanns en hel drös med inställningar för kortet!

Är det någon i forumet som har ett x1900xt som vet hur man går till väga för att hitta catalysten?

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Här hittar du senaste ATI Displays Panel: Länk
Här hittar du ATIccelerator som används för att enkelt överklocka ATI-kort: Länk
Det verkar dock tyvärr vara så att IntelMac med X1600 och X1900 inte stöds ännu.

1
Bevaka tråden