Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar i FrontRow?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 23:10

Jag begriper inte hur man kommer åt inställningar i FrontRow. Jag menar, var finns dom? Jag vill t ex inte ha Ken Burns-effekt när jag visar album i iPhoto, men hur i hela friden stänger man av den???
Jo jag vet att man kan göra bildspel i iPhoto, där man kan stänga av effekten. Men då börjar iPhoto om med orginalbilderna igen, så alla förändringar jag gjort i albumen är borta. Det måste väl gå att påverka FrontRow direkt, men hur???

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-13 09:27

Håller med dig helt. Det är dessvärre inte möjligt att (utan hacking eller eventuella externa program) göra några inställningar i FrontRow. Dåligt av Apple. Men det kommer kanske längre fram.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-13 09:35
Ursprungligen av Snooze:

Håller med dig helt. Det är dessvärre inte möjligt att (utan hacking eller eventuella externa program) göra några inställningar i FrontRow. Dåligt av Apple. Men det kommer kanske längre fram.

Man börjar ju tröttna på den där medeltidsmusiken i bildspel vid det här laget

Har du länkar till sådan hackning? Alltså, känner du till nåt konkret om än hackigt sätt att ändra sånt här, eller är det bara en gissning?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-13 10:16

Nä, det är ingen jag sett tyvärr. Men det finns ju t.ex. Application Enhancer, som säkert går att använda förr eller senare till detta. I dagsläget har jag ingen lösning dock. Tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 01:21

Någon som vet något om detta ännu? Jag börjar redan (efter... 10 timmars lekande med datorn) tröttna på inställingarna i frontrow!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-01 06:54

Musiken ändrar man i iPhoto.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 13:24

Ken Burns effekten ska också gå att klicka ur i iPhoto om jag inte minns fel, sitter tyvärr inte vid enMac nu men kolla runt i inställningarna!

Gå in på iphoto och tryck på knappen spela (nere i högra hörnet), där finns inställningar för iaf bilderna i front row.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-07-24 00:17
Ursprungligen av jacobstrand:

Gå in på iphoto och tryck på knappen spela (nere i högra hörnet), där finns inställningar för iaf bilderna i front row.

Där ser man. Jävligt icke-Apple att göra inställningar i iPhoto för att påverka FrontRow dock...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-24 01:13

Jag använder inte FR alls som det är nu. I och med Mac OS X 10.5 så får vi ett helt annat gränssnitt på FR man kan väl hoppas att inställningar och även fler funktioner letar sig in där.

Gillar i och för sig inte alls Apple TVs gränssnitt heller. Det är något med den svarta bakgrunden som gör att det känns fult.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-24 09:46

Känns faktiskt rätt konstigt att inställningarna för Front Row ska vara utspridda över en massa andra program - skulle inte tro på det om ni inte sa det här. Vad sägs om att samla allt på ett och samma ställe, Apple?

1
Bevaka tråden