Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Biltemas DVI to VGA converter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon om det finns någon sådan converter, har hittat något sånt på biltema men är osäker på om det ät rätt,

http://www.biltema.se/

kan tuvärr inte ge er någon direktlänk men sök på DVI, den produkten jag kikat på heter DVI-adapter DVI-A till HD15P

  • Oregistrerad
  • 2006-11-29 20:35

Till vilken typ av dator? Apple säljer ju sina egna till dom allra flesta datorer.

//Adam

Japp. Om din dator har en DVI-I-utgång så pillar du bara dit den där i den och sedan kan du koppla den till en dator med VGA-kontakt (dvs D-Sub aka HD15).

En DVI-I (som Biltema kallar DVI-A) skickar den analoga signalen på ett par av stiften så det funkar. En DVI-D däremot är helt digital och saknar den analoga så där funkar det inte. Är övertygad om att ditt grafikkort har en DVI-I och inte en DVI-D.

Observera att det aldrig fungerar åt andra hållet så du kan inte koppla ihop en dator med VGA/HD15/D-Sub/ med en skärm med DVI-kontakt.

Hur är det med mini-dvi -> dvi-adaptern till MacBook? Kan man ansluta en analog skärm till den om man sätter en sån där adapter emellan?

Frågar eftersom jag väldigt snart ska skrota gamla skärmen och inte vill lägga onödiga pengar på en mini-dvi -> vga-adapter.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-12 14:42
Ursprungligen av eternit:

Hur är det med mini-dvi -> dvi-adaptern till MacBook? Kan man ansluta en analog skärm till den om man sätter en sån där adapter emellan?

Frågar eftersom jag väldigt snart ska skrota gamla skärmen och inte vill lägga onödiga pengar på en mini-dvi -> vga-adapter.

Jag tror mini-dvi til dvi adapterna bara är dvi-d (dvs bär inte den analoga signalen)

  • Oregistrerad
  • 2006-12-12 21:23

dvi adaptern till macbook stödjer bara dvi-d, så du kan alltså inte köpa en dvi till vga adapter och sätta på. finns kablar som vänder dvi-d till vga , men de är så dyra att du tjänar på att köpa 2st adaptrar från apple.

1
Bevaka tråden