Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

160GB Samsung Spinpoint i Macbook..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-29 17:31

Det ska väl inte vara några problem att trycka i en 160 GB-disk från Samsung (modell spinpoint) i en Macbook? Den fixar väl storleken och så utan problem?
Det är väl bara att tuta och köra? Lika bra att försäkra sig innan man lagt ut pengar på en disk..

  • Medlem
  • 2006-11-29 19:09

Det hoppas jag inte då jag precis ska lägga en beställning på en dylik för samma syfte som du...

Se till att välja S-ATA-modellen bara..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-29 21:09

Jag kan lugna er med att min 160Gb Samsung HM160JI (mer känd som Spinpoint M80) fungerar alldeles ypperligt i min svarta MacBook. Tyst och fin är den också.

Om ni ska fixa externa kabinett till den gamla interna HDn så se upp med eMagics FD-2800. Den köpte jag och datorn vägrar gå i vila så länge HDn är ansluten till datorn. Högst irriterande.

eMagic skyller på tillverkaren av USB till SATA chipet som tillverkas av JMicron Technology (modellen heter JM20339). Så andra kabinett som använder samma chip fungerar antagligen lika dåligt.

Hör kanske inte hit men eftersom det kan finnas fler som läser om att byta disk vill jag påpeka att Fujitsu's 160 GB inte passar i Macbook'en.
Den är för hög.
Mao funkar Samsung och Seagate hitintills.

1
Bevaka tråden