Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå: "Mellandagsmacpub" onsdag 27 december!

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Onsdagen den 27 december är det dags för vår årligt återkommande "mellandagsmacpub" i Umeå!

Tid: 18.30 (och framåt).
Plats: O'Leary's.

Alla med macintresse är hjärtligt välkomna att träffa likasinnade denna kväll. De som vill kommer att äta där, men det är förstås inget krav.

De som anmält intresse hittills är...

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Kemppe

  4. lufra

  5. Björn Leander

  6. Johan S

  7. Narogh

  8. Fredrik Sigbjörn (troligen)

  9. GuitarFreak

  10. gunek (kanske)

  11. Mattias Hedman (kanske)

  12. samul

  13. Anders K (troligen)

(Inlägget uppdaterat 27 december)

Denna kväll kan vi också använda till att diskutera en eventuell keynoteträff också, som jag tog upp i det ursprungliga inlägget som visas nedan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ursprungliga inlägget:

Julen börjar närma sig och traditionellt sett brukar det innebära en macpub i Umeå i mellandagarna för de som är i stan då. (Jag har hittat bevis från 2002 , 2004 och 2005. Vi hade vi ingen 2003 så vitt jag vet).

"Mellandagsmacpuben" brukar vara en rätt trevlig tillställning och det kanske är dags att redan nu börja planera årets mellandagsmacpub? Jag tror att de bästa datumena är antingen onsdag 27 december eller torsdag 28 december.

En annan sak som vi pratade om sist var att träffas i samband med Steve Jobs keynote på MWSF, kanske lite senare på kvällen för att hoppas på att videoströmmen läggs ut snabbt så man kan se den tillsammans. Keynoten hålls tisdag 9 januari. Hur är intresset för detta?

Senast redigerat 2006-12-27 02:19

Här finns intresse för både mellandagspub och keynote-gathering. Mellandagspub på Rött?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-29 17:30

27:e december passar bra för mig, 28:e är jag upptagen.

Mellandagspub går inte för mig, som vanligt befinner jag mig inte i stan under jul och nyår. Däremot så ska det nog passa med något arrangemang i samband med Steves keynote.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-29 19:11

Men blir det aldrig av något i Stockholm då??

Ursprungligen av boris91:

Men blir det aldrig av något i Stockholm då??

Är väl bara du styr upp om du är sugen. Denna tråden är Umeå Only.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 10:01
Ursprungligen av Johan S:

Är väl bara du styr upp om du är sugen. Denna tråden är Umeå Only.

Okej, nobba mig om ni vill då! Jag ger mig inte! :rolleyes:

Eller så gör jag det.

Ursprungligen av boris91:

Men blir det aldrig av något i Stockholm då??

Kolla här: http://www.99mac.se/macpub-lokala-aktiviteter/108959-stockholm-juloel-torsdag-den-14-december.html

Jag dyker upp!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-08 11:56

Jag har sett, kan inte komma.

låter kul, om allt funkar kommer jag.

Det känns nästan som att vi i Ume ligger i framkant vad gäller Mac-pubbar för tillfället.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 10:01
Ursprungligen av staed:

Det känns nästan som att vi i Ume ligger i framkant vad gäller Mac-pubbar för tillfället.

Umeåbor är the ultimate evil. Flytta hit!

Ursprungligen av boris91:

Umeåbor är the ultimate evil. Flytta hit!

Flyttade vi dit skulle vi ju inte ha några MacPub att gå på! Mwauhahah

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 10:31
Ursprungligen av Johan S:

Flyttade vi dit skulle vi ju inte ha några MacPub att gå på! Mwauhahah

Nästan så att man blir lite sur på hela gänget..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 13:09
Ursprungligen av boris91:

Umeåbor är the ultimate evil.

Jag vet! Det är det som gör det så tragiskt att jag måste flytta dit. 1 Februari lämnar jag Stockholm och flyttar upp till Umeå. Jag ryser vid tanken på att konfronteras med Löven-fans på öppen gata.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 13:19
Ursprungligen av rhesus:

Jag vet! Det är det som gör det så tragiskt att jag måste flytta dit. 1 Februari lämnar jag Stockholm och flyttar upp till Umeå. Jag ryser vid tanken på att konfronteras med Löven-fans på öppen gata.

Förråd ej din hemstad, medborgare!

Ursprungligen av rhesus:

Jag vet! Det är det som gör det så tragiskt att jag måste flytta dit. 1 Februari lämnar jag Stockholm och flyttar upp till Umeå. Jag ryser vid tanken på att konfronteras med Löven-fans på öppen gata.

Oroa dig inte. Löven-fansen skämms och håller sig inomhus för jämnan. Umeå är inte som exempelvis Ske-å där alla springer omkring och lynchar en om man inte håller på Ske-å AIK eller vad f*n dom heter

I Umeå tror jag bara det är bingolotto-mannen som är ett äkta Löven-fan, och han är ganska ofarlig.

Ska du inte komma upp tidigare och komma på keynote-träff? Trevlig start på din Ume-vistelse?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 15:42

Nu blir jag smått galen. Alla som använder Mac i Sverige bor alltså vid Nordpolen! Och talar finska emellanåt!

Det här är renaste förräderi. Mac borde inte få säljas till folk som givit upp vår hufvudstad!

Måste sabotera alla Mac-butiker i Norrland... jaa... anthrax, black napalm, eller små atombomber?

Hmhhmmh

Ursprungligen av boris91:

Nu blir jag smått galen. Alla som använder Mac i Sverige bor alltså vid Nordpolen! Och talar finska emellanåt!

Nu blandar du ihop oss i Västerbotten med folket i Norrbotten. Ungefär som att blanda ihop Skåne med Västra götaland

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 15:42
Ursprungligen av staed:

Ska du inte komma upp tidigare och komma på keynote-träff? Trevlig start på din Ume-vistelse?

Det hade varit kul men tyvärr måste jag jobba. Räkna med mig till nästa träff dock

Båda låter trevligt, lite osäker vad gäller datum. 27/12 är förmodligen lite bättre...

  • Medlem
  • 2006-11-30 07:27

(Fortfarande för tidigt på morgonen) Vad är 27:e för dag? Eller jag menar hej, grabbar. Jag tror att jag kan båda datumen. Jo, det kan jag. Jiihaa.

Vi verkar vara några stycken som kan, så det ser ut att bli en mellandagspub alltså. Följande namn har hittills anmält intresse i någon form (har jag missat någon så säg till):

Mellandagsmacpub i Umeå 27 eller 28 dec

  • Adrian B

  • staed

  • Kemppe (endast 27:e)

  • MagnusB (helst 27:e)

  • lufra

  • Björn Leander

  • Johan S

  • Narogh

Just nu lutar det åt den 27:e utifrån detta.

Ursprungligen av lufra:

(Fortfarande för tidigt på morgonen) Vad är 27:e för dag?

Ja, det stod ju bara i fet stil i första inlägget, så det var ju inte så lätt att se...

Jag kan komma på mellandagspuben. Både 27e och 28e ska gå bra.

Då tycker jag att du tar och packar din kappsäck, sadlar din hest och styr kosan mot Umeå. MacPubbarnas förlovade land!

Skämt och sido.. Jag ör nog tillgänglig för både en mellandagsvariant + en eventuell keynoteträff.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-30 12:44

Både 27:e och 28:e går bra för min del.

Det kan hända att man tittar förbi när man har vägarna hemmåt, troligast är den 27e för min del.

Vaddå? Allt söder om nordmaling är väl Skåne/Danmark?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 16:19

Allt till nord/öst från Stockholm är Sovjet!

Bevaka tråden