Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sopig kvalitet hos Apple...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är nu inne på min 3e MacBook...

Som en Apple evangelist så börjar man nästan bli lite trött...
Hämtade idag ut min 3e MacBook.. (samtliga svarta)

Första (MB) äter batteri, och är på lagning.. för 2a gången, första gången byttes bara batteriet, trots att felbeskrivningen tydligt beskrev att datorn äter upp batterier när dom laddas ur.
Den har nu varit på lagning i en vecka, skall tydligen vara minst 1v till.. vad fan lixom.

Köpte en till (MB2) pga behov, den packade jag upp i helgen.. redan från början var den lite märklig, visade inte ikoner på skrivbordet osv, fläktarna gick igång lite väl ofta (ok visst kanske mer krut i fläktarna i nya Core2 modellen tänkte jag) men sen så började mer konstigheter, datorn startade om sig själv efter att ha varit i vila.. händer varje gång datorn varit i vila över natten. OK?
Och finally ikväll, datorhelvetet hade grafikbuggen som först gjorde att skärmen flimrade och sen blev helt fuckad + låste hela datorn..

Fick skräpet DOAt och fick ut en ny... få se hur länge den håller utan strul...

Jag har sorgligt nog lovordat MBen som den bästa Mac jag haft, den är ju snygg och snabb, kvalitén däremot kan man lugnt börja diskutera. Made in China har inte min kvalitetsstämpel än så länge iaf.

Till saken hör att min Quad G5a har spontana Kernel Panics (vilket troligen härrör från mina extraminnen - har 5GB - men har inte orkat bry mig, har den inte i produktion iaf).

Synd. Min MacBook funkar mycket bra (hittills ). Hoppas det blir bättre för dig.

Du har nog bara haft otur hittills, tyvärr.

Hoppas verkligen att du kommer att ha det bra med den nya

Jo jag har en förmåga att alltid få måndagsex av all elektronik jag får i min ägo...el så är jag en poweruser utan dess like som hittar fel

Min MB no.3 funkar faktiskt bra (än så länge, skall väl tilläggas) - den vare sig startar om sig själv, äter batteri el har skärmproblem.. hehe, ja som en dator bör fungera helt enkelt, och som min MB no.1 faktiskt gjorde fram tills för några månader sedan då den började äta batterier.

Hur som helst så är det väl så att Apples felmarginal har skjutit i höjden dels med deras massiva produktionsökning men kanske också efter dom flyttade till kinesiska fabriker från att ha haft tillverkningen i Taiwan/Irland.

1
Bevaka tråden