Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-27 20:08

Tänkte komplitera min Mac Pro med ett AirPort Extreme, är det sant att man måste lämna in sin Mac för att få det installerat? I så fall - vad är det som gör att det skall behövas en MAc tekniker för att installera kortet? Har jobbat med hårdvara på datorer i 20år så jag har så svårt att förstå att dom kan kräva detta...

Cheers

Senast redigerat 2006-11-28 00:31

Det är väl bara att köpa kortet och stoppa i själv?! Jag köpte Airport Extreme-kortet och stoppade i min PowerMac G5, det var hur lätt som helst! Tipset är att läsa om Airport Extreme i din Mac Pro manual, där borde det stå anvisningar om hur och var du ska stoppa i kortet. Fast det kanske skiljer sig från hur enkelt det var på PowerMac?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-28 16:37

Macoteket sa att dom inte fick sälja AirPort Extreme utan installation för Apple. Jag kan inte förstå varför... dom sa att det måste vara en utbildad tekniker som installerar det. Eller är det någom policy Macoteket kör med?

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-29 00:34
Ursprungligen av tobiwan:

Det är väl bara att köpa kortet och stoppa i själv?! Jag köpte Airport Extreme-kortet och stoppade i min PowerMac G5, det var hur lätt som helst! Tipset är att läsa om Airport Extreme i din Mac Pro manual, där borde det stå anvisningar om hur och var du ska stoppa i kortet. Fast det kanske skiljer sig från hur enkelt det var på PowerMac?

Står inget direkt i min manual - däremot så ser jag var kortet skall sitta på moderkortet, så jag ser inte problemet varför jag inte kan sätta dit det själv - ifall Apple kräver installation hur kan då Dustin och Inwarehouse sälja kortet eller har jag missuppfattat något?

Är inte alla "nya" Mac Pro förberedda för Airport Extreme kort?

:eek:

  • Oregistrerad
  • 2006-11-29 01:26

Det går inte att jämföra den gamla vanliga varianten till en G5:a med den nya i MacPro.
Helt andra prylar och ett helt annat förfarande.
Inga omöjligheter, men inte samma barnlek som förr...

1
Bevaka tråden