Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty mouse å bluetooth

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-24 00:17

Hur snabb behöver "bluetoothpluggen" vara till trådlösa mighty mouse?
Jag har en gammal usb-bluetoothdongle som ligger å skräpar.. täkte om den kanske kan funka?
Eller måse man ha typ bluetooth 2.0?

Tackar å förhand för svar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-24 12:25

det är olika för mus till mus, tex. min mightymus laggar inte i en USB 1.0 port men min trådlösa "noname" mus måste ha en USB 2.0 port för att inte lagga...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 17:34

Okay.
Jag var å klämmde på en mighty igår och beslutade mig för att inte köpa någon sådan.
Passade inte min hand direkt, och jag måste säga att knapparna på sidorna var på tok för tröga för min smak.
Så det blir nog en microsoft eller logitech!

Men tack för ditt svar.

Jag har en Mighty Mouse - trådlös
Vilket skit!!!!

Höger knappen fungerar inte.
Mittenknapparna tröga så man får kramp

Någon som har ett altenativ bluetoothmus med höger/vänster knapp och scroll?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-28 19:13
Ursprungligen av Torbjörn Olsson:

Jag har en Mighty Mouse - trådlös
Vilket skit!!!!

Höger knappen fungerar inte.
Mittenknapparna tröga så man får kramp

Någon som har ett altenativ bluetoothmus med höger/vänster knapp och scroll?

"Mittenknapparna" är som jag fattat det en knapp som man trycker från båda sidorna..
För övrigt så väntar jag på att logitech ska släppa en Bluetoothmus i mitt tycke, annars tycker jag att MM fungerar OK.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 19:49
Ursprungligen av Torbjörn Olsson:

Jag har en Mighty Mouse - trådlös
Vilket skit!!!!

Höger knappen fungerar inte.
Mittenknapparna tröga så man får kramp

Någon som har ett altenativ bluetoothmus med höger/vänster knapp och scroll?

Prova klämm lite på en logitech mx1000, dom är ursköna tycker jag.
Tyvärr så tror jag dom håller på att gå ur produktion.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-01 15:27
Ursprungligen av peppz:

Okay.
Jag var å klämmde på en mighty igår och beslutade mig för att inte köpa någon sådan.
Passade inte min hand direkt, och jag måste säga att knapparna på sidorna var på tok för tröga för min smak.
Så det blir nog en microsoft eller logitech!

Men tack för ditt svar.

När jag var och klämde på MM så tyckte jag att den var mycket skönare att använda när jag hade en ergonomisk musmatta med gelkudde. Handen kom i nivå med musen och flöt allting på fint, inkluderat sidoknapparna.

Sidoknapparna suger verkligen! Eftersom jag inte använder dem så spelar det inte någon roll för mig som tur är. I övrigt så passar musjäkeln mig perfekt! Fattar inte, jag måste ha felbyggda händer eftersom jag verkar vara den enda som tycker att musen är skitskön och att till och med mittenknoppen sitter perfekt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-23 16:06
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Sidoknapparna suger verkligen! Eftersom jag inte använder dem så spelar det inte någon roll för mig som tur är. I övrigt så passar musjäkeln mig perfekt! Fattar inte, jag måste ha felbyggda händer eftersom jag verkar vara den enda som tycker att musen är skitskön och att till och med mittenknoppen sitter perfekt...

Nje. Jag diggar den också. Sidoknapparna använder jag aldrig. 360graders scrollen är go som fan. Å snygg är den.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-23 14:08

Köpte nyligen en migthy mouse. Är mycket nöjd med den men funderar på en sak.
Är det fler som har problem att det inte går att högerklicka med sekundärknappen med pekfingret på primärknappen? Har märkt att det funkar att högerklicka när jag lyfter upp pekfingret men inte när jag sätter ner det igen.
/Jocke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-23 15:30
Ursprungligen av jockeee:

Köpte nyligen en migthy mouse. Är mycket nöjd med den men funderar på en sak.
Är det fler som har problem att det inte går att högerklicka med sekundärknappen med pekfingret på primärknappen? Har märkt att det funkar att högerklicka när jag lyfter upp pekfingret men inte när jag sätter ner det igen.
/Jocke

Det ska vara så.
Det finns hundratals trådar som handlar om det. Sök gärna.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-23 15:59

Jag var å klämmde på en mighty idag igen, måste säga att de är en urkorkad funktion.
Varför ska man vara tvungen å spreta med pekfingret för att kunna högerklicka?
Finns det några fördelar med det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-23 16:07
Ursprungligen av peppz:

Jag var å klämmde på en mighty idag igen, måste säga att de är en urkorkad funktion.
Varför ska man vara tvungen å spreta med pekfingret för att kunna högerklicka?
Finns det några fördelar med det?

Det är snyggare, och det går inte att lösa tekniska på nått annat sätt om det skall vara en fysisk knapp.

Eftersom jag är en stilhora har jag vant mig, och diggar det numera.

MM trådlös är fantastisk!

Nu kommer säkert året dummaste fråga... :">

Jag har köpt en MacBook och har nu kastat ut stora PC burken men har fortfarande kvar min gamla IBM Laptop. Syftet med IBM datorn är att ha den som Nerladdningsdator och då tänkte jag fråga om man kan använda Mighty Mouse tillsammans med en PC som har blåtandsdongel??? Funkar detta eller är det tottalt out of bounds?

Senast redigerat 2006-12-30 23:26
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-01 12:00
Ursprungligen av Little Elk:

Nu kommer säkert året dummaste fråga... :">

Jag har köpt en MacBook och har nu kastat ut stora PC burken men har fortfarande kvar min gamla IBM Laptop. Syftet med IBM datorn är att ha den som Nerladdningsdator och då tänkte jag fråga om man kan använda Mighty Mouse tillsammans med en PC som har blåtandsdongel??? Funkar detta eller är det tottalt out of bounds?

Jag har precis köpt en mighty mouse, o ja e så j*vla nöj:D Den e ju skit go:D Och, ja, jag kan iaf använda min i windows, men det är ju i bootcamp då. Jag vet inte hur det är på en pc, men det borde väl vara likadant? Ifall det inte skulle funka kan man kanske prova o installera bootcamp drivrutineer(?)

Jo det är det jag tycker. Eftersom man kan få den att lira med bill Gates virus via boot camp så borde det ju funka på en PC utan boot camp ju
Sitter enmligen på en Razer Daimond Black för stunden och den funkar inte enligt deras hemsida i windows om man inte har den vita modellen...

Har fått hära lite rykten nu om att blåtands MM inte ska kunna funka med någon annan blåtandskort/dongel än apples men detta känns lite skumt... Jag menar, Alla de som har en äldre apel och vill ha en trådlös mm, dom lär vell köpa en lite billigare blåtandsdongel än att köpa apples blåtandskort. Har jag fel så meddela mig gärna då jag vill att den ska funka med en PC

1
Bevaka tråden