Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur varm blir era macbooks

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-23 15:23

Hej jag undrar hur varma era macbooks blir? själv blir min 48-70°C varm, 70°C blir den när jag kör något spel

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-23 17:56

Någon??

Min blir 57

känns som det är något som inte stämmer, men min ligger oftast enligt coreduotemp runt 20 grader. kör jag ngt som är lite mer krävande hoppar det upp mot 50-60. men 20 känns lite väl lågt, kan det verkligen stämma?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-23 18:12

Min som är helt konstig ligget på lite över 60, ibland närmare 70 grader minst när jag inte har något igång typ och inte gör något med den:S

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-23 18:21

enligt apple är det här helt normalt ringde o frågade

MIn nya blir glödhet men jag struntar i det , jag litar helt och fullt på Apples garanti.
Dom har nu visat flera ggr att det går att lita på dom när datorn pajar!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-24 07:26

Min ligger och pendlar mellan 50-70 grader vid normal användning. Vid en 3D-rendrering i Cinema 4D var den uppe på 89 grader. Men fläkten klarade av att hålla den under 90 grader. Processorn utnyttjades till 99%-100% under ca 25 minuter. Inte så konstigt om den blev lite svettig.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-25 20:42

Jag tror inte att varken iStat eller coreduotemp visar korrekta siffor. Min känns alltid lika varm men kan pendla mellan 20 och 58 grader enligt dessa program. Skitsamma säger jag

Min ligger också mellan 55? – 65? i idle men kör jag i gång något tungt så går den mot 90? – 100? grader. Jag bryr mig inte om något går sönder, om så då får Apple fixa det, inte mer med.
För övrigt har min MacBook hittills fungerat 100% så jag har inget att klaga på än, möjligen temp att den kunde ha varit lite svalare.

Arbetstemperatur på min C2D 2 Ghz ligger mellan 80-85 grader vid 90 % belastning. Vid idle ligger temperaturen mellan 55-65 grader. Har beställt en Griffin Elevator för bättre luftflöde och ergonomi. Man vill ju inte få gamnacke heller!

Hur kollar man det???

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-28 19:31

Eftersom alla berättar att Coreduotemp berättar temperaturen för dem är det väl bara att fråga Google om vad Coreduotemp är?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-11-30 01:07

Min idlar runt 60 och blir runt 80 i load. Men som sagt, pajar den är det Apple som får fixa den. Brukar ligga i sängen med min utan problem och då är den kall nog för mig

58 grader när firefox,adium är igång o garageband just startat.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 20:28

Min gamla blev 89 °C, och CPU:n klockade då ner sig. Den nya blir bara 86 °C, men CPU:n klockar fortfarande ner sig.

Ladda ner nya iStat widgeten. Mäter temp på 5 ställen i datorn och visar fläkthastighet med.

Min C2D 2,0 standard ligger enligt iStatPro (intelversionen) på runt ~55 grader i snitt vid aktivt användande.

Min låg på ~70 grade idle, och ~90 efter lite användig tex. FX i några timmar, och över 90 vid tungare arbeten tom tex. photoshop med stora bilder..
Lämnade in den på grantin inte så rolikt med tanke på att den endast var några veckor gammal.. Riktigt dåligt av apple att inte kunna leverera fungerande datorer när du endå pröjsar omkring 15-16k för den...

1
Bevaka tråden