Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FSX på iMac C2D testat.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

yep, testat av mig själv på en iMac 20" C2D, 256VRAM och 1GB RAM intryckt. (och på XP under BootCamp såklart..)

Först var det rätt slött, med default inställningarna. Sen tryckte jag upp flertalet grafikinställningar rätt högt, förutom vatteneffekter och då har jag en framerate på runt 10 konstant. Kontigt nog SNABBARE än det var när jag körde Default... Har inte tweakat några inställningar mer sen dess (köpte simulatorn igår, men fick inte chans att prova det förräns på natten..) men rent initiellt verkar det som att man kan få det att flyta på rätt bra. visst, 10 FPS är inte mycket, men det hackade inte så värst enormt.. man kan resiza textures med en .BAT fil ifrån nätet som tydligen ska fixa ännu mer FPS så får prova det senare.

tog inga screenshots men kan säga att det var en härlig syn att ta en Cessna 172 ifrån Sturup och flyga ett varv över Malmö, se små bilar åka på vägarna och sen svänga förbi Turning Torso och ut över Öresundsbron.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-28 11:39

10 fps måste ju vara helt ospelbart. Jag upplever det som att spelet rullar bra på min MBP CD 2.0 men går rätt slött på min MacMini core solo.

Nog måste du väl få mer än 10 fps på en Imac C2D??

1
Bevaka tråden