Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av XP låser sig.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 15:13

Bestämde mig för att instalera om os x igår. gick fint fint, instalerade sedan bootcamp. Det här problemen börjar uppstå. Att tillägga så har jag en Macbook Pro cd,2ghz, 2gb ram.

När jag instalerar bootcamp och den ber mig mata i XP skivan och sedan starta om.

Jag startar om och xp instalationen börjar botas upp, när jag kommer till första valalternativet, "tryck RETUR för att fortstätta " "tryck R för att reparera" och "tryck F3 för att avbryta" Det frustrerande att det inte går att trycka någonting alls. inte en enda tagnent funkar vid det skedet.

Visst tänkte jag, jag matar ut xp skivan och försöker komma in i os x. det går inte heller, för då frågar datorn efter xp-skivan. Det står i något med stil "No bootable disk aviable"
Det jobbiga är att jag inte vet hur jag ska komma in i OS x igen + att jag inte vet hur jag ska fullfölja min xp instalation.

Några tips?

Uppskattar all hjälp

Behöver få igång datorn snarast

tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 15:27

Håll in ALT under uppstart så ska du kunna komma till OS X, annars så kan du mata in OS X skivan och hålla in C under uppstart så läser datorn från optiska enheten.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 15:28

ok.tack får testa det när jag kommer hem. Fortfarande märkligt med xpinstalationen tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 15:55

Inte ett dugg märkligt... BootCamp har ju inte kommit i en skarp version än, eller? Nåväl, jag ogillar Windooze så skarpt så jag ... ja. hatar skiten.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 17:27

nu fick jag det att funka. prövade med ett usb.tagnentbord och då funkade bägge tborden.

en annan liten fråga,hur gör jag så att OSx startas upp vid varje uppstart och inte XP?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-27 22:59

Gå till Systeminställningar i dockmenyn, välj där "Startskiva" och markera Macintosch HD. Allt du behöver göra.

Du kan också göra samma sak från Windows kontrollpanelen.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-30 00:11

tack..nu är allting löst. det första problemet löste sig genom att jag kopplade in ett externt usb-tagnetbord.

1
Bevaka tråden