Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös mus laggar vid filöverföring via wifi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 20:50

Jag har ett mycket störande problem med min nya Logitech MX Revolution, vid filöverföring från min MacBook till annan dator via WIFI så laggar musen extremt mycket.
Cpu:n är inte märkbart belastad och usb mottagaren till musen är placerad ca en meter ifrån datorn.

Via muspaden så upplever jag ej detta problem.
Kan det vara så att musen och datorns wifi inte fungerar så bra ihop?
Detta problem uppenbarar sig endast vid filöverföring via trådlöst.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 21:03

Hade liknande problem med airport + trådlös mus/tgb. Löste det genom att installera senaste drivrutinerna för mus/tgb, samt senaste firmware för airport.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 21:09

Har redan lagt in den senaste firmwaren till airport samt provat både logitechs drivrutin samt SteerMouse 3.5, vilket jag för tillfället använder och upplever fortfarande samma lagg

Airport och blåtand använder samma frekvenser tror jag så de stör ut varann. Musen laggar för mig om jag kopierar filer nära airports maxhastighet men om kopieringen går i långsammare takt (tex om man laddar ner filer från internet i beskedlig hastighet) så påverkas inte musen.

  • Medlem
  • 2006-11-28 10:59

I mitt fall så störs musen när jag tankar över saker till min mobil via blåtand. Är det här inte något Apple borde ha tänkt på?

/Fredrik

1
Bevaka tråden