Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det har varit väldigt tyst om detta event som hålls den 8 - 12 januari nästa år, så låt oss åtminstone spekulera lite:

iLife '07 - garanterat (*gäsp*)
iWork '07 - garanterat (kanske med kalkylblad och databas...)

Visning av Mac OS X 10.5 Leopard samt medellande om att den släpps lös Mars/April. -troligen

iTV - möjligt (annars vid special event)
iPhone - kanske (annars vid special event)

Uppdaterad Mac mini med Core 2 Duo - inte helt omöjligt

Vad tror ni?

Mvh/T

Det där ligger nog bra nära sanningen skulle jag tro.
Men du glömde den gamla vanliga upprapning av bra allt sålt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-27 09:10

Apple köper Microsoft och lägger ner Windows.....

Eller Ms köper Apple - lägger ner Vista och låter folk köra Windows program genom OS X med hjälp av skarp version av Cross over.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-05 21:13
Ursprungligen av draags:

Eller Ms köper Apple - lägger ner Vista och låter folk köra Windows program genom OS X med hjälp av skarp version av Cross over.

Ja, LOL och så lanseras en massa nya applikationer;

Funktionen för att regelbundet rensa minnesbuffertar och ge ett stabilare system - iBoot

Funktion för snabbare hårddiskåtkomst och eliminering av oanvända filer - iFormat

Det nya hjälpsystemet som eliminerar behovet av Helpdesk - iSee

Ett nytt system för att licensiera Microsofts programvaror - iPay

Nya funktioner för att förhindra piratkopiering - uPay2

Det hela avrundas med en ny reklamfilm/lanseringsvideo där Peter Gabriel gör reklam för de nya 64-bitars versionerna av CLOCK och CALCULATOR med att sjunga "I'm counting out time..."

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-05 21:33

uPay2 verkar vara ett sjysst program

En månad senare lanserar piraterna en patch som ändrar programmet till det bättre, således även namnet:

[CENTER]iPay?FU[/CENTER]

  • Medlem
  • 2006-11-27 10:52

Steve Ballmer: "Jag var bara less på alltihop. Vi har kört det här racet länge nu. Man måste gå vidare, hitta nya nöjen."

Till marknadens chockartade häpnad ersattes på tisdagen ledamöterna i Microsofts styrelse av en brukshundsklubb från Njurunda. Den nye ordföranden Rolf Ulfbåge kommenterar omorganisationen: "Vi är väldigt nyfikna på det här med trådlös skalbarhet."

Microsofts kärnverksamhet planeras i framtiden inrikta sig på nya tuggbensapplikationer. (TT-Reuter)

Ursprungligen av lufra:

Steve Ballmer: "Jag var bara less på alltihop. Vi har kört det här racet länge nu. Man måste gå vidare, hitta nya nöjen."

Till marknadens chockartade häpnad ersattes på tisdagen ledamöterna i Microsofts styrelse av en brukshundsklubb från Njurunda. Den nye ordföranden Rolf Ulfbåge kommenterar omorganisationen: "Vi är väldigt nyfikna på det här med trådlös skalbarhet."

Microsofts kärnverksamhet planeras i framtiden inrikta sig på nya tuggbensapplikationer. (TT-Reuter)

Eftersom strypkoppel länge har ansetts vara förkastliga, distribueras gratis uppgraderingar till XP Pro för alla som sitter med XP Home. Vistas nya Desktop Search heter nu Apport.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-27 15:01
Ursprungligen av lufra:

Steve Ballmer: "Jag var bara less på alltihop. Vi har kört det här racet länge nu. Man måste gå vidare, hitta nya nöjen."

Till marknadens chockartade häpnad ersattes på tisdagen ledamöterna i Microsofts styrelse av en brukshundsklubb från Njurunda. Den nye ordföranden Rolf Ulfbåge kommenterar omorganisationen: "Vi är väldigt nyfikna på det här med trådlös skalbarhet."

Microsofts kärnverksamhet planeras i framtiden inrikta sig på nya tuggbensapplikationer. (TT-Reuter)

Det där var dagens bästa grej! Tack ska du ha!!

Jag är tveksam till om brukshundsklubbarna ser positivt på detta då risken för virus ökar.

Ursprungligen av Tobias Thor:

Det har varit väldigt tyst om detta event som hålls den 8 - 12 januari nästa år, så låt oss åtminstone spekulera lite:

iLife '07 - garanterat (*gäsp*)
iWork '07 - garanterat (kanske med kalkylblad och databas...)

Visning av Mac OS X 10.5 Leopard samt medellande om att den släpps lös Mars/April. -troligen

iTV - möjligt (annars vid special event)
iPhone - kanske (annars vid special event)

Uppdaterad Mac mini med Core 2 Duo - inte helt omöjligt

Vad tror ni?

Mvh/T

Jag tror vi får se iTV, iLife, iWork, en brun iPod och en uppdatering på OS X.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-27 16:34
Ursprungligen av Tobias Thor:

Det har varit väldigt tyst om detta event som hålls den 8 - 12 januari nästa år, så låt oss åtminstone spekulera lite:

iLife '07 - garanterat (*gäsp*)
iWork '07 - garanterat (kanske med kalkylblad och databas...)

Visning av Mac OS X 10.5 Leopard samt medellande om att den släpps lös Mars/April. -troligen

iTV - möjligt (annars vid special event)
iPhone - kanske (annars vid special event)

Uppdaterad Mac mini med Core 2 Duo - inte helt omöjligt

Vad tror ni?

Mvh/T

Tror allt kommer bli exakt så här!
Fast att släppa iPhone på våren vore onekligen hetare än iTV.. men men :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-11-27 16:42

en BRUN iPod? Jo, i och för sig. Typ mocca.

Ny Mac Pro med 16 kärnor. Låda av något helt nytt rymdmaterial som man inte kan fokusera på (ungefär som med UV-lampor). Så tyst att man börjar höra sin egen puls. I en demo renderas "Ice Age 2" från scratch. Det tar en kvart.

Tack Boris. Vet inte vad som for i mig.

.. och 16 kärnors Mac Pro kommer att bli en stor försäljningsframgång eftersom detta blir nya minimikravet för Vista..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 10:43
Ursprungligen av ninjamac:

.. och 16 kärnors Mac Pro kommer att bli en stor försäljningsframgång eftersom detta blir nya minimikravet för Vista..

Hello,

You have mailed our support team in order to get help with your brand new Windows Vista installation CD.

As you have purchased one of our top-of-the-line products, we cannot guarantee its compatibility with any Windows-based products on the market for now.

You will have to purchase a Mac Pro X16 from Apple Computer Inc. in order to be able to install and run Windows Vista. It is due to the stunning visual effects in our operative system that PCs cannot run Vista yet.

We are once again sorry for the inconvinience (if any) that this may cause you.

/Microsoft Windows Vista support team

[CENTER]Written on a Mac[/CENTER]

  • Medlem
  • 2006-11-27 17:47

I början av 2007 presenteras Time Machine för andra gången, eftersom dess funktioner utvecklats explosionsartat under hösten.

I juli 2007 läggs utvecklingen ner. Efter massiv kritik från såväl användare som inredningsföretag, banker och mediaproducenter avslutar Apple experimentet, då det visat sig att tekniken inte bara möjliggjorde idiotsäker backup utan även autentiska tidsresor. Massor av människor har fått sina hem ommöblerade innan de kommit på att de vill det, en större musikfestival har plötsligt aldrig ägt rum, och en börskrasch som var avsedd att göra en grupp riskkapitalister ofattbart rika inträffade i ett helt annat land, vilket gjorde samma grupp riskkapitalister ofattbart fattiga.

"Vi har ingen möjlighet att kommentera de här händelserna," säger Halram Frunt, chef för Apples mjukvarusektion, och gör en konstig min mot kamerorna samtidigt som han pillar sig i örat med en liten blå nyckel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 09:57
Ursprungligen av lufra:

I början av 2007 presenteras Time Machine för andra gången, eftersom dess funktioner utvecklats explosionsartat under hösten.

I juli 2007 läggs utvecklingen ner. Efter massiv kritik från såväl användare som inredningsföretag, banker och mediaproducenter avslutar Apple experimentet, då det visat sig att tekniken inte bara möjliggjorde idiotsäker backup utan även autentiska tidsresor. Massor av människor har fått sina hem ommöblerade innan de kommit på att de vill det, en större musikfestival har plötsligt aldrig ägt rum, och en börskrasch som var avsedd att göra en grupp riskkapitalister ofattbart rika inträffade i ett helt annat land, vilket gjorde samma grupp riskkapitalister ofattbart fattiga.

"Vi har ingen möjlighet att kommentera de här händelserna," säger Halram Frunt, chef för Apples mjukvarusektion, och gör en konstig min mot kamerorna samtidigt som han pillar sig i örat med en liten blå nyckel.

Japp, roligt att bo i ett nybyggt hus och upptäcka att man vaknar upp i en mörk skog.. Så står iMacen bredvid förstås.

Då kommer en massa vi-kan-inte-språket-du-pratar kannibaler som äter upp en och gör iMacen till sin gud. Nästa 400 år försöker dom få liv i den genom olika magiakter.

Inte visste dom att lite elektricitet var det enda som behövdes!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-30 10:18

jag vet inte vad ni går på?!?!

MEN JAG VILL HA SAMMA SAK!!!

Event börjar

Steve på scen

Steve presenterar OS X 10.5 aka Leopard
Steve lämnar ordet till Co-Workers som presenterar OS X 10.5 bit för bit fast i all sin korthet ..

nya iLife 07 - presenteras, som en del av Leopard
GUI likar mer Leopard (läs senaste iTunes), mer och bättre spreadsheat appz

nya iTunes - presenteras, som en del av Leopard
Ny version med stöd för nya produkter

iTV
Presenteras med ett färdigt GUI

one more thing ...

ny top-hemlig produkt ... ev iPhone combo fjärkontrol, combo iPod combo PDA

jag tror också att Jonathan Ive kommer medverka i detta event ... en magkänsla jag har .

publiken reser av glädje och stora applåder frambringas ..

steve jobs tackar alla olika CREWS som har gjort detta möjligt ...

och kanske kanske kommer temat förutom Leopard ... att Apple nu tar steget längre ... för i senaste keynoten hintade Steve Jobs att ... vi kan förstå vart Apple är påväg härnäst ...

När kommer iGroom som tar bort störande näshår? Bluetooth-synkat och iTunes-integrerat förstås.

"Tuggbensapplikationer" - se där, ett ord som man inte läser varje dag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-30 00:05

Svart iMac! Om det blir snyggt vet jag inte.

  • Medlem
  • 2006-11-30 10:49

Boris: Xakt

Oj, nu kom jag dessutom att tänka på Eric Cartmans Trapper-Keeper.

Jag gissar på en 15" MacBook, den skulle verkligen behövas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 15:32
Ursprungligen av chris_sfp:

Jag gissar på en 15" MacBook, den skulle verkligen behövas

Tror detta inte.. iBooks och MacBooks ska symbolisera enkelhet och vara små. Alltid.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 17:39

iBook fanns i två storlekar.

Yes!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-02 11:02

Hoppas på macar av bättre kvalitet :). (macbookarna)

En 12" MacBook Pro skulle vara så nice, känns lite ute att köpa en 12" PowerBokk för att man inte gillar vanliga MacBook och vill hålla storleken liten.
Annars är en iPhone något nästan alla skulle se fram emot, jag är en av dem

hellre en 10" wide

Det jag håller tummarna för är att macbook får en hyfsad grafikkrets - den är helt klart inte balanserad som det är nu

Bevaka tråden