Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP söligt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en Mac Mini Intel Core Duo 1.66 Ghz och 1 GB ram!!

Jag är relativt missnöjd med MAC OS X Tiger, känner att jag aldrig kommer att "gilla det"

Så nu har jag varit inne på att sälja burken, men tanken slog mig häromdagen, varför sälja denna vackra leksak för att köpa en ny PC? När jag kan bara installera XP i den?

Så nu undrar jag!!

Går det på tok för långsamt att använda XP i en Intel Mac Mini (Enligt min konfiguration då)

Och en Extern HD till Minin är ett måste med tanke på all musik, filmer och annat!

Hur funkar då det? Kan den vara kopplad till både OS X och XP? Så att man slipper lägga någonting i HD:n på själva Macen, mer än Operativsystemen och nödvändiga drivrutiner? Och program?!

Och vad kostar detta tro? Är det enkelt att göra själv? Har en XP skiva men inte med SP2, kan man ringa Microsoft och be de skicka en XP skiva med SP2? Med sin nuvarande Licens? Har XP installerat på min gamla PC, kan man då installera i Macen med?

Tack o hej!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-27 16:06

Det kostar inte en krona om du har en XP-licens. Boot camp, som är den bootloader du behöver för att installera och starta XP kan du ladda ned gratis från Apple.com.

Det går hur fort som helst så länge du inte ska spela grafikintensiva spel. Extern HD funkar utmärkt. Det blir ingen som helst skillnad mot en motsvarande PC med samma komponenter då Windows kör direkt mot hårdvaran. Det är INTE någon emulering det är fråga om.

Du kan göra din egen installationsskiva med SP2 om du har en vanlig skiva + SP2, sök på forumet här så hittar du trådar om det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-28 07:06

XP gar nog jattebra. Men vill du installera Vista sen sa gar det nog oxa bra. Forutom en sak, grafikkortet racker formodligen inte till Aero. Men bryr du dig inte om eye candy, sa spelar ju inte de nan roll...

Ursprungligen av tompa747:

XP gar nog jattebra. Men vill du installera Vista sen sa gar det nog oxa bra. Forutom en sak, grafikkortet racker formodligen inte till Aero. Men bryr du dig inte om eye candy, sa spelar ju inte de nan roll...

Jodå grafikkotet Intel GMA 950 har full Vista Stöd

Blev lite nyfiken: vad är det som gör att du inte tror du kommer kunna gilla OS X?
Vad är det som saknas? Kanske fel tråd....

1
Bevaka tråden