Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny svensk macspelsshop!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-27 10:22

Idag slår vi upp portarna för en helt ny svensk Internetshop för Macspel!
http://www.macplay.se

Vår förhoppning är att erbjuda macspelare en butik med gediget sortiment och aggresiv prisbild. Vi tror på macspelens framtid och hoppas att ni också gör det.
Med tiden kommer vi utveckla hemsidan och bland annat lägga upp utförliga speltester, tips och tricks etc.
Jag är för övrigt mycket tacksam för synpunkter av olika slag.

Tack på förhand!
/Henrik Hågemark
henrik@macplay.se

  • Medlem
  • 2006-11-27 10:38

Oj, mäktigt. Ska handla sedan. Men vad är det för blå grej i logon? Det påminner om en puckmus!

  • Medlem
  • 2006-11-27 10:44
Ursprungligen av lufra:

Oj, mäktigt. Ska handla sedan. Men vad är det för blå grej i logon? Det påminner om en puckmus!

Japp, vi har tagit inspiration från apples obrukbara puckmus:p

Ursprungligen av Henke:

Japp, vi har tagit inspiration från apples obrukbara puckmus:p

Obrukbara!? Bättre mus för att spela Quake III Arena finns väl inte?

Vad bra att någon äntligen gör detta. Jag har alltid saknat någonstans att hänvisa kunder till särskilt runt jul.

Härligt. Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 11:22

Synpunkterna först...
Under "Spelhyllan" / "Sport och Motor" står det "Colin MaRae", bör ändras till "McRae" och längst ned på samma sida står det "R eservationer", kanske kan åtgärdas...

I övrigt säger jag som Gert Fylking kanske skulle göra om han fick reda på det... ÄNTLIGEN! Helt otroligt underbart med en Mac Spel affär!!!!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-11-27 11:27

Bra idé, men jag måste säga att en snyggare/bättre hemsida borde ordnas. Jag måste tipsa om en Webshop som är nästintill gratis med perfekta funktioner och grymt snygga teman
Shopify

Det är också extremt enkelt att anpassa utseendet till sin egna sajt och man kan även göra så att den ligger under ens domän.

Sajten går att få på massa språk, den har stöd för att ta betalt via Postförskott, en grymt bra "baksida" där man som admin kollar inkomna ordrar, lägger till produkter osv.

Jag använder Shopify själv till min Webshop på www.zorra.nu, och har inget att klaga på! De tar en avgift för varje beställning som läggs. Vi har ungefär 50-70 beställningar i månaden och det kostar oss ungefär 500 spänn.

  • Medlem
  • 2006-11-27 14:28

Tack för alla tips!
Vi ska utvärdera hur det gått någon gång efter jul, vi har tankar på att ha en liknande lösning som du föreslår Ree_Tab. Ska åtgärda det du nämner Scumpi.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-27 18:13

Hallå, ville bara säga att ifall ni har några frågor/förslag till utseendet på sidan så ska ni vända er till mig då det är jag som har gjort det mesta på självaste sidan.

Betalningssystemet är endast preliminärt så jag ska försöka fixa fram ett bättre system senare (får bättra på mina html-kunskaper först )

  • Medlem
  • 2006-11-27 21:17

Bra initiativ! Dock skulle jag vilja säga, utan att verka arrogant, att ni seriöst borde satsa på en bättre uppbyggnad av sidan. Ser på tok för oseriöst ut, något ni slängt ihop i PS på 5min. Ett bättre alternativ om budgeten är tight är som Ree-Tab nämner en färdig ebutiksplattform.
Men annars är det en superbra ide! Fortsätt så.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-27 22:12

Men sidan vart lite w00t... Vore det inte bättre med fina blider på alla spel, och lite text på varje också?

Men det är jättebra initiativ annars!

  • Medlem
  • 2006-11-27 22:15

Infosidor om spelen kommer förhoppningsvis läggas upp inom kort, i alla fall om de största titlarna.

Ännu ett bra initiativ - har själv funderat på att göra något liknande. Lycka till! Lägger en order när det närmar sig jul hoppas jag.

(Edit: Lade in en nyhet på min egen spelklans webbsida också, som dock inte är riktigt klar. http://www.wasavikings.org/ )

  • Medlem
  • 2006-11-29 15:24
Ursprungligen av Taz_1999:

Ännu ett bra initiativ - har själv funderat på att göra något liknande. Lycka till! Lägger en order när det närmar sig jul hoppas jag.

(Edit: Lade in en nyhet på min egen spelklans webbsida också, som dock inte är riktigt klar. http://www.wasavikings.org/ )

Trevligt med spelintresseade Macanvändare!
Snygg sida för övrigt:)

  • Medlem
  • 2006-12-02 11:37

För alla som vill köpa spel och slippa posförskottsavgiften har vi nu gjort det möjligt att betala via sin privata Internetbank. Då hamnar fraktavgiften på endast 25 kr ink moms per kolli.
Kolla in http://www.macplay.se för mer info.

  • Medlem
  • 2007-01-05 11:58

Nu har vi lagt upp små informationssidor med länkar, bilder etc. om samtliga speltitlar, dessutom har vi sänkt priserna på ytterliggare några spel!
Gå in på http://www.macplay.se och ta en titt.

Mycket trevlig nyhet! Det var lite trist att Nordic Softsales gav upp, de missade ju hela julruschen.

Vad gäller sidan så är jag inte så känslig för hur det ser ut, men det är lite jobbigt att den inte får plats på 1024x786. Jag vet att min Pismo inte är jätteny, men det var inte den sista med den upplösningen precis. Och "spelhyllan" går till ett beställningsformulär, var är produktlistan?

  • Medlem
  • 2007-01-05 12:20
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Mycket trevlig nyhet! Det var lite trist att Nordic Softsales gav upp, de missade ju hela julruschen.

Vad gäller sidan så är jag inte så känslig för hur det ser ut, men det är lite jobbigt att den inte får plats på 1024x786. Jag vet att min Pismo inte är jätteny, men det var inte den sista med den upplösningen precis. Och "spelhyllan" går till ett beställningsformulär, var är produktlistan?

Jag vet att det kan vara problem när man har lite lägre upplösning, vi ska fundera på en långvarig bättre lösning. För att få hela produktlistan är det bara att scrolla ner under beställningsfomuläret, där finns alla spel, sorterade i kategorier.

Ursprungligen av Henke:

För att få hela produktlistan är det bara att scrolla ner under beställningsfomuläret, där finns alla spel, sorterade i kategorier.

Jaha, man skulle scrolla rutan, inte sidan! Dubbla rullningslister är väldigt förvirrande, jag rullade ner sidan och den tog ju bara slut.

Ett tips, markera vilka spel som finns i Universal Binary-versioner då många spel endast är för PPC och kan bli lite slött på intel-macar via Rosetta. Gör som Apple på http://www.apple.com/games/articles/

1
Bevaka tråden