Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort fastnat mail på servern

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 22:04

Tjena!

Jag har ett problem med ett mail med tokfet bilaga som skickats till min e-post. Nu får jag hela tiden "account qouta exceeded" meddelanden från min server. Jag kör IMAP, men problemet är att jag inte kan deleta mailet förrän jag har "kommit åt det".

När jag körde OS 9 fanns det ett program som man kunde logga in "online" på servern och ta bort mail som av någon anledning fastnat. Finns det något liknande för OS X? Kommer inte ihåg namnet och har sökt på google utan resultat.

/johan

Om du kör Apple Mail kan du trycka på Äpple + I så får du upp ett fönster. Välj konto och knappen Visa meddelanden. Ett nytt fönster dyker upp där du bland annat kan ta bort meddelanden från servern. Beroende på hur servern är inställd kan det hända att meddelandet då flyttas till en mapp kallad t ex Trash på servern. I så fall kan du behöva visa meddelanden i den mappen och ta bort dem där också.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 22:24

Tyvärr

Det funkar inte. Grejen är att mailet inte finns i inkorgen ännu. Den ligger i nån slags kö på servern tills jag har tillräckligt med ledig plats.

Jag kanske missminner mig, men jag har för mig att jag gjort detta förut. Men det kanske var när jag hade en egen mailserver som jag loggade in och plockade bort mig på.

Tack ändå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 23:44

Ingen webmail? Det är ju ett alternativ annars.

1
Bevaka tråden