Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hallao =)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 20:35

Tänkte väl skriva en liten presentation här på forumet eftersom jag har en känsla av att jag kommer spendera en hel del tid här.

Jag heter Tobias och har precis beställt min första mac (och förhoppningsvis blir jag en nöjd "switcher" ). Är 20 år gammal och läser medicin vid Linköpings Universitet Förhoppningsvis kommer Macbooken att vara positivt både för studier och nöje, men risken blir att det blir alldeles för mycket tid vid datorn, i alla fall under första veckorna.

Tänkte också passa på att fråga ifall ni har några tips eller liknande för någon som aldrig använt Mac förut? Kanske någon startguide som förklarar basics i OSX?

Det verkar vara ett riktigt trevligt forum med väldigt bra stämning, mysigt helt enkelt. Anyway, nu vet ni vem jag är. Men vilka är NI då?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-11-26 21:00

Hej och varmt välkommen!

Jag har gjort en mycket elementär och mycket kort intro för min sambo som är/var helt obekant med OS X, laddar upp den här.

Kolla vidare under forumet för OS X och använd sökfunktionen under knappen tjänster.

Senast redigerat 2006-11-26 21:21

Ett annat tips är ju att läsa manualen du får till datorn och OS X. Bara genom att skumma igenom den, lär du dig nog rätt mycket trix och den är bra att ha till hands.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-27 16:22
Ursprungligen av tobiwan:

Ett annat tips är ju att läsa manualen du får till datorn och OS X. Bara genom att skumma igenom den, lär du dig nog rätt mycket trix och den är bra att ha till hands.

Ja ni som har Macar just nu, hur bra och heltäckande är manualerna man får? :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 01:10

Tack rana och tobiwan Hade tänkt plöja manualen, men det verkar ju vara rätt svårt nu när jag inte har fått datorn än. Går dock och längtar! Ska bli riktigt sweet.

Är dock lite orolig när jag får se alla inlägg med folk som har haft problem med leveranser.. =/

1
Bevaka tråden