Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med IE-gränssnitt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

I mitt jobb är jag beroende av det webbaserade mail-programmet Outlook Web Access (OWA). Problemet är att jag inte får rätt gränssnitt när jag öppnar programmet via Mac-anpassade webprogram som Safari, Firefox, Netscape, IE för Mac etc. Jag kommer visserligen in i programmet och kan skicka och ta emot mail. Men många av de funktioner som finns när jag öppnar det i Windows med Internet Explorer saknas. Dessutom ser det helt annorlunda ut. Den översta skärmdumpen är från Windows, den nedre från Mac.

Någon som vet om det finns något sätt att få samma gränssnitt i en Mac som i Internet Explorer i Windows?

Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 13:13

Nope. Tyvärr är det så. Kör du en intelmac kan du lösa det genom att dra in programmet och köra igång crossmac. Annars helt kört. Om du inte väljer att köra typ Entourage eller dylikt så fungerar allt perfekt.

Vad är crossmac? Just nu kör jag Windows under Paralells och startar OWA därifrån. Men det är som sagt en något krånglig och tidsödande genväg.

CrossOver heter det. Det är ett program som kan köra vissa win-apps direkt i OS X, däribland IE 6.

http://www.codeweavers.com/products/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 21:55

aah.. sorry ..

Tack för svaret. IE fungerade visserligen med Crossover, men jag nekades att komma åt min epost i OWA. Tack ändå.

Anders

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-27 08:51

Skaffa Entourage (Outlook för Mac OSX) och koppla dig till servern så har du ett riktigt program för det där. Finns säkert massa tutorials på hur man kopplar sig mot OWA (om du itne får koppla direkt till exchange-servern). Entourage är del av MS Office för Mac OSX.

mvh
b0bben

Jag vet inte vilken plattform ni kör för webbaserad outlook men det finns tillägg till en del av dessa plattformar som har mozillastöd m fl - då får du alla funktioner även i firefox m fl. Du kan ju alltid fråga om de kan installera ett tillägg för mozillaläsare på servern

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 17:08
Ursprungligen av huttetutte:

Hej!

I mitt jobb är jag beroende av det webbaserade mail-programmet Outlook Web Access (OWA). Problemet är att jag inte får rätt gränssnitt när jag öppnar programmet via Mac-anpassade webprogram som Safari, Firefox, Netscape, IE för Mac etc. Jag kommer visserligen in i programmet och kan skicka och ta emot mail. Men många av de funktioner som finns när jag öppnar det i Windows med Internet Explorer saknas. Dessutom ser det helt annorlunda ut. Den översta skärmdumpen är från Windows, den nedre från Mac.

Någon som vet om det finns något sätt att få samma gränssnitt i en Mac som i Internet Explorer i Windows?

Anders

Vilket sjukhus?

Jag blåser lite liv i denna tråd. (Nu kan ingen säga att jag inte sökt innan jag postade, i alla fall... )

Så här är läget: (hosted) Exchange Server 2007. (Inget 2010 på gång på ett tag.) Två PC och två Mac. De som kör Mac kör också iPhone.

Mailen funkar bra. PC-användarna kör OWA, och är nöjda med det. Vi som kör Mac kör mail. Och förstås i iPhone.

Jag kör dessutom iCal och synkar almanackan till min iPhone. De tre andra kör Filofax, utan synkning.

Jag synkar också adressboken, men är ensam om det.

En enda utmaning: Vi har ett samtalsrum som vi vill boka i en gemensam kalender. Och nu kommer haken, Snow Leopard stödjer inte Public Folders. Så det funkar inte. Vare sig via OWA/Safari (Det blir ju "Light"-versionen) eller iCal för oss som kör Mac. Och inget 2010 i sikte.

Vi kan få en mailbox till för samtalsrummet. Det blir en användare till, och kostar pengar varje månad.

Hur kan vi komma runt detta? Jag har googlat i timmar. Förstås: En google calendar. Det har jag redan fixat till. Men går det verkligen inte i Exchange?

/Magnus

(Det finns egentligen en utmaning till: Att dela filer. Det löste jag med DropBox.)

1
Bevaka tråden