Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medföljer iLife på skivorna?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-25 00:26

Med min Macbook medföljde en förinstallerad iLife '06, vilket är väldigt trevligt, men om jag någon gång skulle behöva formatera om den interna disken och installera OSX på nytt, finns då iLife med på någon av de två gråa installationsskivor som följde med? Eftersom det är ett säljargument för Macbooken. När jag tittade på skivorna så kunde jag inte hitta några tecken på att iLife låg med på dem.

All programvara som fanns förinstallerad finns även på de medföljande skivorna. Leta efter ett paket som brukar heta något i stil med "Installera bundlad programvara" så kan man välja iLife-programmen om man väljer att anpassa installationen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-25 02:02

xcode ska ju följa med, men det finns då inte på min dator. Men då finns det kanske på nån av skivorna som följde med då? Nu när ni ändå pratar om programvara som ska följa med macbook.

Xcode ligger med som en egen installer på en av skivorna. Det installeras inte som standard på installationen som kommer med datorn. (det är dock ändå rätt bra att blåsa sin burk med en nyinstallation, så slipper man massor med junk såsom 2GB skrivardrivrutiner..)

Xcode Tools finns på de medföljande skivorna. En full installation inklusive all dokumentation tar omkring 3 GB och med tanke på att få använder det så kommer det inte förinstallerat. Vill man ha den senaste versionen finns det även att ladda ner kostnadsfritt hos Apple Developer Connection.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 13:31

Ok, jag ska kolla på skivorna, tack för hjälpen allihopa. Finns det nåt sätt man kan bli av med onödiga skrivardrivrutiner och språkval (vill bara ha engelska, svenska och japanska)? Läste om att det skulle finnas nån app för det, men minns inte var...

För att ta bort språk kan du lättast använda Monolingual (se till att läsa hela sidan först). Skrivardrivrutiner kan du ta bort från mappen System > Library > Printers.

1
Bevaka tråden