• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-24 23:11

Jag har haft min nya MacBook C2D i 4 dagar nu och jag har inte mycket att klaga på, är väldigt nödj med den. Men jag har råkat ut för några mindre roliga grejer som jag tänkte dela med mig av, kanske har nån annan råkat ut för samma saker?

1: Som jag skrivit i en annan tråd så kommer jag inte åt alla sidor på nätet då jag kör trådlöst med WPA kryptering. När jag slår av all kryptering på min router kommer jag åt de sidorna jag annars inte kommer åt. Den andra tråden.

2: Idag när jag kom hem och pluggade i min externa skärm så kände inte datorn av den alls, jag drog ur sladden och satte i den igen flera gånger men det hjälpte inte. Det slutade med att jag startade om datorn, då hittade den skärmen. Inte hela världen kanske, men jag hoppas verkligen inte att detta kommer ske ofta, eftersom jag kopplar i och ur skärmen ganska ofta.

3: Jag har ställt in så att datorn kräver lösenord för att komma in i systemet om skärmsläckaren gått igång. Satt ikväll och kollade på tv i ett par timmar, efter det gick jag upp till datorn som under tiden stått med skärmsläckaren på. Men när jag rörde musen/tryckte på tangenter så hände ingenting. Skärmsläckaren var fortfarande igpng men dety kom inte upp nåt fönster där jag kunde mata in lösenord. Så jag fick hålla inne powerknappen tills den stängdes av och starta upp den igen. Detta har bara hänt en gång, men är väldigt störande för det. Det har aldrig hänt med min powerbook G4 som jag haft i 3 år.