Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp assistant godkänner inte ny hårddisken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-24 07:27

Jag har satt i en större HD internt i min iMac Intel 17tum rev1 och nu vägrar Bootcamp Assistant att partionera för Windows. HDn är formaterad med Diskverktyg så det borde väl inte vara några problem egentligen, eller? Vad gör man?

//mattan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-24 12:32
Ursprungligen av mattan:

Jag har satt i en större HD internt i min iMac Intel 17tum rev1 och nu vägrar Bootcamp Assistant att partionera för Windows. HDn är formaterad med Diskverktyg så det borde väl inte vara några problem egentligen, eller? Vad gör man?

//mattan

Jag köpte också ny HD nydligen, fast till min MacBook. Jag tänkte också testa BootCamp en smula. Fast jag stötte på samma patrull som du.

Lösningen då som jag läst mig till efter åtskilliga forumsbesök? Gör en cloning på din nya HD. Stoppa i OS X installationsskiva. Kör Disk Utilitie från skivan och rensa HDn. När det är klart... fortsätt med installationen av OS X. När installationen är klar. Körigång datorn kör alla uppdateringar som går. Installera sedan bootcamp och när det är klart så flyttar du över allt gammalt material till din nyinstallerade disk igen.

Denna process upplever jag som en plågsamt jobbig process så jag gav faktiskt blanka fasen i att testa bootcamp helt enkelt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-24 15:11

Tack Spooky... vete f-n om jag orkar göra det... som du säger. Mekkigt.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-24 15:24
Ursprungligen av mattan:

Tack Spooky... vete f-n om jag orkar göra det... som du säger. Mekkigt.

Verkar vara många som har de här problemen. Endel skyller på att man har för lite ledigt utrymme på HDn, Jag har över 90 Gb så det tror jag inte på. Andra tror det beror på att hårddisken behöver derfagmenteras för att det ligger filer utspridda över hela HDn. Njaaa kanske säger jag.

Vi får vänta på en bättre BootCamp helt enkelt. En som kanske defragemnterar innan den partionerar. Kan bootcamp bli skarp i och med Leopard kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-10 04:28

Kan bekräfta att din lösning funkade på min dator. Jag använde Superduper för att clona hela HDn och sen Migration Assistant för att få tillbaks alla filer. Tog sin lilla stund men annars smärtfritt.

//mattan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-12-10 13:15
Ursprungligen av mattan:

Kan bekräfta att din lösning funkade på min dator. Jag använde Superduper för att clona hela HDn och sen Migration Assistant för att få tillbaks alla filer. Tog sin lilla stund men annars smärtfritt.

//mattan

Vad bra... när det verkligen inte finns någonting annat att göra. Alla alternativ är slut. Då jag till och med dammat ovansidan av gardinstången. Ja då ska jag nog också testa den lösning.

Eller också väntar jag på en smartare BootCamp.

Kul att det funka i alla fall.

Ursprungligen av Spooky:

Vi får vänta på en bättre BootCamp helt enkelt. En som kanske defragemnterar innan den partionerar. Kan bootcamp bli skarp i och med Leopard kanske?

Det är ju det som är tanken. Sen kanske den skarpa versionen inte löser detta problem dock, men man kan ju alltid hoppas...

1
Bevaka tråden