Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eventuellt inköp av Macmini.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-23 17:21

Hej!

Får väll börja med att säga att jag är nybörjare o därför väldigt novis på Mac överhuvudtaget.

Sen till det andra.

Har försökt hitta en lösning till ett mediacenter där hemma eller vad man kan kalla HTPC...Men har såklart inte hittat någon bra. Så en dag så skickade en kompis länk till Macmini o jag blev kär. Så nu har jag en hel del frågor som jag hade hoppats att ni hade kunnat hjälpa mig med. Jag har försökt söka lite här men det e svårt att få reda på precis det jag vill ha reda på samtidigt som det e rätt många frågor.

Kan väll berätta att jag hade tänkt mig 1.83 Ghz macminin, 2 GB minne, 160 GB HDD och det trådlösa tangentbordet o musen.

1. Hur funkar Fronrow med iTunes? Om jag har förstått det rätt så kör man allt i iTunes och sen mer eller mindre bara spelar upp det i Frontrow.

2. Fungerar kontrollen som man får till bara i Frontrow eller kan man styra även annat på macen med den.

3. Har förstått att en del har lite problem att få Frontrow att spela musiken från iTunes. Är det ett återkommande problem. Det behövs tydligen nån aouktoritetsinställning. Hur svårt är detta för en nybörjare?

4. Kanske lite svårare för er att veta men. Skulle Frontrow fungera på en touchscreen? Alltså genom att trycka på menyer osv. på skärmen.

5. Hur fungerar den optiska/hörlurs -utgången. För mig låter det konstigt att genom en hörlursutgång kan man även få optiskt ljud. 5.1 eller kanske till och med 7.1?

6. Har läst att en del verkar ha uppgraderat sina vanliga datorer till Core 2 Duo... Skuille inte detta kunna göras på en macmini också redan nu? Vad är isåfall kostnad för sånt hära?